برگزاری محفلی قرآنی در خوشاب با تلاوت نابینایی که چشم دل داشت
کد خبر: 3508593
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

برگزاری محفلی قرآنی در خوشاب با تلاوت نابینایی که چشم دل داشت

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآنی در سلطان‌آباد مرکز شهرستان خوشاب كه در 40 کیلومتری سبزوار قرار داشت، برگزار شد كه ربنای قاری قرآن ممتاز کشوری و تلاوت زیبای نابینای حافظ نشان داد نقص در اندام مانعی برای بهره گرفتن از کلام خدا نیست و نابينا کسانی هستند که با دو چشم بینا از قرآن بهره‌ای نبرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، شامگاه چهاردهم ماه ضیافت الهی 1437 هجری قمری از سبزوار برای حضور در محفل انس با قرآن به شهرستانی سفر می‌کنم که جزو نقاط محروم به شمار می‌رود.
به شهرستانی سفر می‌کنم که در 365 روز سالش شاید 3 یا 4 محفل انس با قرآن در آن برگزار شود؛ شهرستانی محروم که امام جمعه‌ و مردمانش به تنها آورنده رتبه استانی قرآن در رشته قرآئت مسابقات دانش‌آموزی که نوجوانی بیش نیست، افتخار می‌کنند.
برگزاری محفل انس با قرآن در خوشاب با تلاوت نابینایی که چشم دل داشت
این شهرستان با جمعیت قریب به 40 هزار نفر، تنها یک مؤسسه قرآنی دارد و در حدود یک سالی که از تأسیس آن در این شهرستان می‌گذرد موفقیتی قابل قبول داشته و با استقبال عالی جوانان و نوجوانان روبرو شده است.
شهرستانی که به آنجا برای برگزاری محفل انس با قرآن در ماه رحمت الهی سفر می‌کنم، شهرستانی است که در عالم سیاست و علم و دانش دارای نفرات ممتاز کشوری و مقامات عالی است اما از نظر امکانات فرهنگی فقیر و بدون اداره اوقاف، با اداره ارشادی با امکانات و پرسنل اندک که اگر پای درد دل مسئولش بنشینید، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.
برگزاری محفل انس با قرآن در خوشاب با تلاوت نابینایی که چشم دل داشت
شامگاه 30 خرداد 95 به محفل انس با قرآنی می‌روم که حدود 40 کیلومتر با سبزوار فاصله داشت و در مرکز شهرستان خوشاب سلطان آباد برگزار شده بود، محفلی نورانی با اجرای ربنای قاری قرآن ممتاز کشوری و تلاوت زیبای نابینای حافظ 24 جزء از قرآن که نشان داد، نقص در اندام مانعی برای بهره گرفتن از کلام خدا نیست، نشان داد نابینا کسانی هستند که با دو چشم بینا از قران بهره‌ای نبرده‌اند.
محفل انس با قرآن با تلاوت جواد عزتی، دانش آموزی که به تازگی رتبه استانی قرآن را در مسابقات دانش‌آموزی کسب کرده است، آغاز می‌شود.
برگزاری محفل انس با قرآن در خوشاب با تلاوت نابینایی که چشم دل داشت
حیات قرآن به وحدت است
وقتی نوبت به حیدرعلی یوسف‌زاده، امام جمعه شهرستان خوشاب رسید، وی با ذکر حدیثی از حضرت علی(ع) اظهار کرد: حیات قرآن به وحدت است.
وی با بیان اینکه تلاوت قرآن از قرآئت قرآن به دلیل داشتن تدبر در قرآن بالاتر است، اظهار کرد: ما در مقابل قرآن 9 تا وظیفه داریم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها عمل به قرآن محسوب می‌شود.
امام جمعه خوشاب با اشاره به اینکه برخی افرادی قرآن را تلاوت می‌کنند ولی به آن عمل نمی‌کنند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) از کسانی بود که به قرآن عمل می‌کرد به گونه‌ای كه جملاتی پر معنا مانند، عالم محضر خدا است، آمریکا شیطان بزرگ است همه بر گرفته از کلام وحی الهی بود.
برگزاری محفل انس با قرآن در خوشاب با تلاوت نابینایی که چشم دل داشت
در ادامه این محفل قرآنی نوبت به اجرای زیبای یکی از حافظان قرآنی رسید که با پاسخ به سؤلات حاضران همه را شگفت‌زده کرد، علیرضا خدابخش، حافظ نابينا که سه سال است حفظ قرآن را شروع کرده و تاکنون 24 جزء از کلام‌الله مجید را حفظ است به سؤالات حاضران با تسلط کامل جواب داد و با ترتیل زیبایی که داشت مجلس را با کلام وحی الهی نورانی کرد.
حمزه یزدان‌فر، نفر سوم ابتهال کشوری در مسابقات اوقاف با اجرای بسیار زیبای دعای ربنا همه را در فضای دعا و مناجات با خدا قرار داد و دل‌ها را به سوی خدا روانه کرد. دل‌هایی که با تلاوت زیبایش از آیه 34 سوره نبا و تلاوت آیات بهشتی فضایی معنوی درست کرد که انسان را به یاد آخرت می‌انداخت.
برگزاری محفل انس با قرآن در خوشاب با تلاوت نابینایی که چشم دل داشت
 الهی از کرم بخشا گناهم
از برنامه‌های زیبای دیگری که در این مراسم اجرا شد، اجرای مناجات گروه محبان الرضا(ع)، پایگاه شهید رجبعلی عزتی شهرستان خوشاب بود که وقتی بیان کردند، الهی از کرم بخشا گناهم/ زلطف و رحمتت بنما نگاهم/ الهی فیض طاعاتم عطا کن/ مرا بیزار از جرم و خطا کن فضایی، معنوی به وجود آوردند که دله‌ای مؤمنان همه سمت خدا روانه شده بود و در دل با خدا مناجات می‌کردند.
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام علی کرمی از كارشناسان اداره کل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوی با بیان اینکه مال و اموال انسان برای زینت و زیبایی زندگی است، تصریح کرد: آیت‌الله جوادی آملی بیان کرده‌اند موقوفات به سمت قرآن سوق دهید.
برگزاری محفل انس با قرآن در خوشاب با تلاوت نابینایhttp://iqna.ir/files/fa/news/1395/3/31/179622_308.jpgی که چشم دل داشت
روستاهایی محروم از قرآن
این مبلغ دینی با ابراز اینکه قرآن انسان را از ضلالت و گمراهی نجات می‌دهد، تصریح کرد: شاید موقوفاتی برای قرآن وجود داشته باشد ولی در حال حاضر روستاهایی داریم که قرآن برای تلاوت و یادگیری ندارند، انسان‌هایی داریم که می‌خواهند حافظ قرآن شوند ولی قرآن ندارند.
کرمی با اظهار اینکه قرآن‌هایی تهیه شده است که واقفان می‌توانند با خرید این قرآن‌‌ها آن را برای مکان‌هایی که دوست دارند وقف کنند، تصریح کرد: با وقف بخشی از اموالتان به کسانی که دوست دارند تلاوت قرآن داشته باشند، حافظ قرآن شوند و یا معلم قرآن شوند، با خرید این قرآن‌ها کمک کنید.
برگزاری محفل انس با قرآن در خوشاب با تلاوت نابینایی که چشم دل داشت
پایان‌بخش این محفل انس با قرآن قبل از اهدای جوایز تلاوت زیبای محمدعلی عماد قاسم، قاری لبنانی و نفر چهارم مسابقات قرآن ایران بود؛ قاری قرآنی که تاکنون در مجالس قرآنی بسیاری در ایران تلاوت داشته و در سلطان‌آباد بخش‌هایی از سوره نور را از آیات 34 تا 38 تلاوت کرد.
captcha