نقش مؤثر هنر تجسمی در انتقال معانی و مفاهیم قرآنی به مخاطبان
کد خبر: 3508352
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
ضیایی تأکید کرد:

نقش مؤثر هنر تجسمی در انتقال معانی و مفاهیم قرآنی به مخاطبان

گروه هنر: رئیس انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی گفت: هنر تجسمی یک هنر تصویری است که می‌تواند نقش موثری در انتقال معانی و مفاهیم قرآن مجید به مخاطبان خود داشته باشد.

سیدمحمود ضیایی، رئیس انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با اشاره به رونمایی نقاشی قهوه‌خانه‌ای «سلسلةالذهب» اثر استاد محمدرضا حمیدی به عنوان یک هنر تجسمی گفت: اثر قرآنی که در خلال آئین افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از آن رونمایی به عمل آمد، به ورود حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به نیشابور و بیان حدیث «سلسله‌الذهب» برای مردم این خطه اشاره دارد.
وی با بیان اینکه چندین غرفه از نمایشگاه امسال به آثار هنرمندان تجسمی اختصاص یافته است، اظهار کرد: هنر تجسمی یک هنر تصویری است که می‌تواند نقش مؤثری در انتقال معانی و مفاهیم قرآن مجید به مخاطبان خود داشته باشد.
ضیایی با اشاره به این مطلب که هنرمندان شهر مشهد، افرادی اعتقادی و دارای روحیات مذهبی هستند، افزود: سازمان‎ها و ارگان‎ها باید به هنرمندان ایرانی کار قرآنی سفارش دهند و زمینه خرید آثار فاخر قرآنی نیز توسط مردم فراهم شود تا این موضوع سبب ایجاد انگیزه برای خلق آثار فاخر توسط هنرمندان شود.
رئیس انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اگر هنر در خدمت قرآن و اسلام قرار بگیرد می‎تواند بسیار موفق عمل کند، گفت: متأسفانه در شهر مشهد مجری طرح‎های هنری شهرداری است و این سازمان همکاری چندانی با انجمن هنرهای تجسمی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد که این امر سبب ارائه کارهایی غیرکارشناسی شده است.
وی افزود: این در حالی است که براساس مصوبه شورای عالی فرهنگی، شهرداری باید سفارش دهنده یک کار باشد نه اینکه خود به طور مستقل اقدام به اجرای طرح‎های هنری کند که عدم حضور کارشناسان هنری در این زمینه می‌‏تواند از بین‎المللی شدن هنر مشهد جلوگیری کند.
captcha