پیگیری ثبت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در تقویم ملی
کد خبر: 3494931
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

پیگیری ثبت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در تقویم ملی

گروه اجتماعی: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از پیگیری ثبت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در تقویم ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور چهارشنبه، 15 اردیبهشت‌ماه در یادمان بنیانگذار آموزش و پرورش نوین سرولایت، در ابتدای سخنان خود از پیگیری ثبت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در تقویم ملی خبر داد.
وی در ادامه ابراز کرد: تصمیم حاج حسن صادقی در سال 1307 منجر به شکوفایی استعدادهای بسیار زیادی در سراسر کشور شد.
شاهمرادی با اشاره به اینکه باید از چنین رویکردهایی در سراسر کشور حمایت شود، تصریح کرد: تاسیس مدرسه آن هم در سال‌های بسیار دور قطعا یکی از موفق‌ترین فعالیت‌هایی است که در گذشته صورت گرفته است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: بسیاری از دانش آموزانی که در مدارس ابتدایی مشغول به تحصیل هستند در آینده‌ای نه چندان دور به افرادی بسیار تاثیرگذار در کشور تبدیل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مهمترین نقش تربیتی را در جامعه ایفا می‌کند، تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش تاثیرگذار و کلیدی در کاهش و رفع مشکلات جامعه دارد لذا ضروری است در این حوزه برای فراهم‌سازی زمینه رشد و شکوفایی دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری شود .
حجت‌الاسلام شاهمرادی با بیان اینکه نباید در آموزش و پرورش به زمان‌های کوتاه و کنونی نگاه کرد، زیرا هر یک از این افراد در آینده منشاء خیر و برکات بسیار زیادی می‌شوند، ادامه داد: بازسازی 21 مدرسه روستایی در این شهرستان دستاورد دیگری است که باید از آن به نیکی یاد کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: افرادی همچون حاج حسن صادقی در سال‌های بسیار دور بدون هیچگونه چشم داشتی منشا خیر و برکات بسیار زیادی شده‌اند.
در ادامه ابوالحسن حقیقی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم تصریح کرد: سرمایه‌های اجتماعی نقش بسیار زیادی در توسعه پایدار ایفا می‌کنند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین نقش را در حوزه توسعه سرمایه‌های اجتماعی ایفا می‌کند، عنوان کرد: به دلیل تاسیس نخستین مدرسه روستایی کشور در روستای سرولایت در این منطقه لایه‌های علمی بسیار زیادی نهادینه شده است.
معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی اضهار کرد: این مدرسه نقطه عطفی در حوزه آموزش و پرورش کشور به شمار می‌رود.
یادآور می‌شود، حاج حسن صادقی، معروف به «آقای مدیر» بنیانگذار نخستین مدرسه روستایی کشور در سال 1307 است. زمانی که به گفته پروفسور حسین صادقی جراح برجسته قلب و فرزند وی، در شهری همچون یزد هم مدرسه وجود نداشت.
captcha