آموزش نوجوانان مستعد حوزه مداحی به عنوان سرمایه‌های معنوی مشهد
کد خبر: 3492087
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
به همت فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد صورت می‌گیرد؛

آموزش نوجوانان مستعد حوزه مداحی به عنوان سرمایه‌های معنوی مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد با بیان اینکه برای سال 95، دوره تخصصی مداحی را برگزار خواهیم کرد، ابراز کرد: برای افراد مستعد که بخشی از آنها را نوجوانان تشکیل می‌دهند، آموزش اصول و فنون مداحی را در نظر گرفته‌ایم تا جزو سرمایه‌های معنوی مشهد در حوزه مداحی به‌شمار روند.

حجت‌الاسلام محمد‌حسن جمال‌زاده، رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به رصد محتوای جلسات مذهبی مشهد توسط این فرهنگسرا در سال 94، ابراز کرد: در سال گذشته با توجه به مقابله با جریان تحجر، هیئات مذهبی مشهد را ارزیابی میدانی و آسیب‌شناسی کردیم.
وی ادامه داد: با دریافت این نکته که میانگین سنی افراد شرکت‌کننده در هیئات، زیر 28 سال است دریافتیم با سنینی روبه‌رو هستیم که فرصت عظیم و تهدید جدی را می‌تواند به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه برای سال 95، دوره تخصصی مداحی را برگزار خواهیم کرد، ابراز کرد: برای افراد مستعد که بخشی از آنها را نوجوانان تشکیل می‌دهند، آموزش اصول و فنون مداحی را در نظر گرفته‌ایم.
وی در خصوص این دوره ها ابراز کرد: این افراد مقتل‌شناسی، مفاهیم قرآن، آواها، نغمه‌ها و فنون مداحی را در سطح تخصصی آموزش می‌بینند تا جزو سرمایه‌های معنوی مشهد در حوزه مداحی به‌شمار روند.
جمال‌زاده درباره نحوه حمایت از هیئات مذهبی گفت: بخشی از نیازهای آن‌ها را رفع و جهت‌دهی می‌کنیم مثلا در مناسبتی مانند فاطمیه، بیش از دو هزار پرده تبلیغاتی هیئات در سطح شهر نصب می‌شود و تصور کنید که اگر بر هر یک از آنها یک حدیث نقش بسته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ مردم با عبور از هر کوچه و خیابان با حدیثی از حضرت زهرا(س) مواجه می‌شوند که می‌تواند نگاه آنان را به زندگی ارتقا دهد.
رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد تصریح کرد: در سال 94، در زمینه اعزام قاری و مبلغ یا حضور روحانی متخصص برای مشاوره در ایستگاه صلواتی هیئات، آن‌ها را حمایت کردیم و در ماه محرم امسال نیز بخشی از هزینه تبلیغات هیئات را می‌توانیم تأمین کنیم.
captcha