حماسه سوم خرداد باید زنده نگاه داشته شود
کد خبر: 3492026
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
معاون استانداز قم:

حماسه سوم خرداد باید زنده نگاه داشته شود

گروه اجتماعی: معاون سیاسی امنیتی استانداری قم گفت: فتح خرمشهر حماسه‌ای از جنس انقلاب و دفاع مقدس است و خاطره این حماسه بزرگ باید همواره زنده نگاه داشته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، احد جمالی روز دوشنبه  6 اردیبهشت در جلسه ستاد بزرگداشت هفته مقاومت و پیروزی و سی و چهارمین سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر در استانداری قم، با گرامیداشت ایام و اعیاد ماه مبارک رجب، افزود: آزادسازی خرمشهر از یوغ دشمن بعثی طبق فرمولهای معمول نظامی امری محال و غیر ممکن بود و به همین خاطر بود که صدام به نمایندگی از استکبار جهانی رسما اعلام کرد اگر بتوانید خرمشهر را فتح کنید، کلید بصره را تحویل می‌دهم.

وی با اشاره به قدرت مدیریت و فرماندهی حضرت امام خمینی(ره) افزود: آن امام بزرگوار به تاسی از امام امیرالمومنین علی(ع) که فرمودند در کارهای سخت، ابتدا تعقل و توکل کنید و سپس وارد صحنه شوید، در جریان آزاد سازی خرمشهر کاری کرد که تمام فرمولهای نظامی و بین المللی هیچ و پوچ شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به عشق و علاقه رزمندگان اسلام به ولایت تاکید کرد: همین حضور در صحنه و عشق و تبعیت نسبت به مقام ولایت، منجر به فتوحاتی شد که با هیچ فرمول علمی قابل قیاس نبوده و به ذهن ارتش های دنیا نیز مطلقا خطور نمی‌کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت سی و چهارمین سالروز حماسه فتح خرمشهر و هفته مقاومت و پیروزی در استان قم در ادامه با یادآوری حضور و ایثارگری خیل عظیم اقشار مختلف مردم از روحانی و غیر روحانی، بسیج، نیروهای جهادگر در کنار نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: امروز اقتدار و امنیت نظام اسلامی مرهون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام است و لذا باید در پاسداشت دستاوردهای حوزه ایثار و شهادت به عنوان وظیفه انسانی و اسلامی، نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

وی با تاکید بر این نکته که جنس فتح خرمشهر، از جنس پیروزی انقلاب و دفاع مقدس است، به مقایسه نقش مردم در کسب پیروزیهای آن دوران پرداخت و افزود: همانگونه که آحاد مردم در به ثمر رسیدن انقلاب و پیروزیهای دفاع مقدس با جان و دل نقش آفرینی کردند، در پاسداشت چنین حماسه بزرگی نیز همه مردم باید پای کار بیایند و سالروز آزادسازی خرمشهر در سطح ملی گرامی داشته شود.

جمالی نقش بی بدیل رهبرمعظم انقلاب را در هدایت جامعه و پیروزیهای بدست آمده مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز معظم له همچون حضرت امام راحل متعلق به گروه خاصی نبوده و متعلق به آحاد ملت هستند و نقش پدری و رهبری برای جهان اسلام و بخصوص ملت بزرگ ایران دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در پایان با تقدیر از تلاشها در راستای نشر معارف و فرهنگ دفاع مقدس در استان، بر هماهنگی کلیه دستگاههای استان مبنی بر تکریم و گرامیداشت هر چه باشکوهتر هفته مقاومت و پیروزی و حماسه سالروز فتح خرمشهر تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه، احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم و دبیر ستاد، گزارشی از اقدامات دبیرخانه ستاد هفته مقاومت و پیروزی و برنامههای گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر ارائه داد، سپس اعضای ستاد، پیشنهادات دستگاههای ذیربط را در این مورد بخصوص همزمانی آن با جشن های نیمه شعبان ارائه کردند.

برنامه های گرامیداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر و هفته مقاومت و پیروزی در استان قم از پنجشنبه 30 اردیبهشت با غبارروبی مزار شهدا آغاز می شود و تا روز سه شنبه چهارم خرداد ادامه خواهد یافت.

captcha