حفاظت از اموال موقوفه‌ای با رویکرد فرهنگی در آستان قدس
کد خبر: 3457072
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

حفاظت از اموال موقوفه‌ای با رویکرد فرهنگی در آستان قدس

گروه اجتماعی: قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: حفاظت و حراست از اموال موقوفه واقفان و به ویژه اراضی و املاک آستان قدس رضوی وظیفه‌ای خطیر و مهم است که باید بهتر از قبل و با رویکردی فرهنگی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مهدی عزیزیان، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در جمع مدیران، رؤسای ادارات و مسئولان بخش‌های مختلف سازمان مرکزی این نهاد اظهار کرد: آنچه امروز می‌تواند انگیزه ما را برای حفظ، رونق‌بخشی و توسعه موقوفات و نذورات دوچندان کند، حمیت سازمانی است که با عنایت به تعلق این سازمان به حضرت رضا(ع)، از تمامی مدیران و رؤسا انتظار می‌رود.

وی تصریح کرد: سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به‌عنوان قلب تپنده و مغز متفکر موقوفات و نذورات، از پرسنل توانمندی برخوردار است که قطعا هرگونه تعدی به موقوفات یا کم‌کاری و بی‌تفاوتی نسبت به مسائل سازمانی را برنتابیده و تلاش دارند بهترین عملکرد را نشان دهند.

عزیزیان با بیان اینکه آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی همواره بر بحث نظم و انضباط مالی تأکید بسیار داشته و دارند، گفت: بی‌انضباطی مالی به هیچ‌وجه پذیرفته نیست و ضمن بازرسی دقیق تمامی قسمت‌ها، با متخلفان شدیدا برخورد خواهد شد.

وی تقویت مدیریت حراست را از جمله اقدامات اخیر مدیریتی در آستان قدس رضوی ذکر کرد و افزود: هدف از تقویت این مدیریت، کمک به کارکنان و مدیران این نهاد برای حل مشکلات آنان در زمینه‌های مختلف کاری، اجتماعی و حتی خانوادگی‌ است و تلاش شده حراست به‌نوعی تکیه‌گاه همکاران و معتمد آنان تلقی شود تا کارایی لازم و کافی داشته باشد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امروز حفاظت و حراست از اموال موقوفه واقفان و به ویژه اراضی و املاک آستان قدس رضوی وظیفه‌ای خطیر و مهم است که باید بهتر از قبل و با رویکردی فرهنگی صورت گیرد و با اطلاع‌رسانی دقیق و همه‌جانبه، عموم شهروندان ولایتمدار و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را از وقفیت اموال آستان مطلع کنیم تا نه تنها گزندی به اموال نرسد، بلکه خود آنها به نوعی پاسدار و نگاهبان اموال و اراضی موقوفه باشند.

یادآور می‌شود؛ مدیران، روسا و مسئولان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در ادامه قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن به بوته نقد گذاشتن عملکرد هشت ماهه خود در سمت قائم مقامی این مجموعه، به ارائه گزارشی از این فعالیت‌ها پرداخت.

captcha