وجدان‌ کاری در جامعه ضعیف است/ ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه
کد خبر: 3434680
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
ترابی بیان کرد:

وجدان‌ کاری در جامعه ضعیف است/ ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه

گروه اجتماعی: امام‌جمعه بروجرد با اشاره به این‌که امروزه وجدان کاری در جامعه ضعیف شده است، عنوان کرد: برای افزایش وجدان کاری نیاز است که کارهای فرهنگی صورت گیرد و جدیت در کار، تلاش و کوشش و دوری از تنبلی نیازمند فرهنگ‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام حسن ترابی، امام‌جمعه بروجرد دوشنبه، یازدهم آبان‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، گفت: بسیاری از مشکلات موجود، ریشه در فرهنگ دارد و می‌توان از طریق فرهنگ برای رسیدن به اهداف مورد نظر وارد شد و به نتیجه مطلوب رسید.

وی با اشاره به این‌که امروزه وجدان کاری در جامعه ضعیف شده است، عنوان کرد : برای افزایش وجدان کاری نیاز است که کارهای فرهنگی صورت گیرد و جدیت در کار، تلاش و کوشش و دوری از تنبلی نیازمند فرهنگ‌سازی است.
امام جمعه بروجرد با اشاره به این‌که معماری یکی از بسترهای تجلی یک ملت است تصریح کرد: نوع پوشش و لباس معرف فرهنگ یک جامعه است و همچنین نماز جمعه، جماعت و مساجد از دیگر معرفی کننده‌های فرهنگ عمومی یک جامعه هستند.
وی بیان کرد: فرهنگ از مقولات مهم است که مسئولان و مدیران ما در همه مقاطع و دولت‌ها اهتمام زیادی به فرهنگ نداشته‌اند و بیشتر در حوزه‌های دیگری فعالیت صورت گرفته است چراکه کارهای عمرانی و اقتصادی زودبازده هستند اما کارهای فرهنگی برای نتیجه دادن سال‌ها زمان نیاز دارند.
ترابی در پایان سخنان خود در این زمینه عنوان کرد: نیاز است که در این راستا برنامه‌ریزی و تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.
در ادامه، حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد گفت: طی هشت روز اول ماه محرم امسال 550 گفتمان دینی با موضوع ولایت و بصیرت در مدارس بروجرد برگزار شده است.
وی افزود: امسال در ایام محرم 303  مبلغ در شهرستان بروجرد اعزام شدند و همچنین 47 مبلغ نیز در روزهای ماه محرم در مدارس بروجرد گفتمان‌های دینی را اجرا کردند.
جعفرپور با اشاره به این‌که در ایام محرم هرشب از تعدادی هیئت مذهبی در بروجرد بازدید شد، عنوان کرد: مشکلات شهر در ایام عزاداری امسال نسبت به پارسال کاهش یافت.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد با اشاره به این‌که برخی از افراد در این ایام حرمت‌ها و ارزش‌ها را کمرنگ می‌کنند، تصریح کرد: در این راستا دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی تلاش کردند تا حرمت ایام عزاداری امام حسین(ع) حفظ شود.
وی با اشاره به این‌که در بروجرد 530 هیئت مذهبی ثبت شده وجود دارد، ادامه داد: در بروجرد مراسم مختلفی مانند سقاخانه‌های بروجرد اجرا و هیئت‌های زیادی در این ایام به عزاداری می‌پردازند.

captcha