تجمع رهروان زینبی در بقاع متبرکه همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3394916
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

تجمع رهروان زینبی در بقاع متبرکه همدان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری تجمع رهروان زینبی در ۱۰ بقعه متبرکه شاخص استان همدان خبر داد و گفت: این مراسم سومین تجمع بزرگ رهروان زینبی برای سه سال پیاپی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، دوشنبه، چهارم آبان در جم خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا و یاران باوفای ایشان، 10 بقعه متبرکه شاخص استان میزبان بانوان عاشورایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این مراسم دوشنبه، چهارم آبان ساعت 15:30 در بقعه متبرکه امامزاده عبدا... (ع) همدان برگزار می‌شود، بیان کرد: این مراسم سومین تجمع بزرگ رهروان زینبی برای سه سال پیاپی خواهد بود و هدف از این تجمع تجدید میثاق بانوان عاشورایی با حضرت زینب(س) و پیروی از راه و مسلک ایشان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: در این مراسم در در آستان مقدس امامزاده عبدا...(ع) همدان، حجت‌الاسلام رستمی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بوعلی‌سینا سخنرانی و  تلطفی و سخاوتی به مرثیه سرائی خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام کاروند تصریح کرد: در تجمع بزرگ رهروان زینبی در بقاع متبرکه شاخص استان همدان میثاق نامه‌ای برای تجدید بیعت دوباره بانوان عاشورایی با عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) توسط بانوان شرکت کننده در مراسم به امضاء خواهد رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری مراسم شام غریبان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در بقاع متبرکه همدان خبر داد و بیان کرد: در غروب روز عاشورای حسینی مراسم شام غریبان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان در 35 بقعه متبرکه شاخص استان همدان برگزار شد همچنین همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، 54 بقعه متبرکه این استان میزبان عاشقان حسینی(ع) بودند.

captcha