منشور سازمان تبلیغات اسلامی؛ محور عزاداری هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 3391301
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
غلامی مطرح کرد:

منشور سازمان تبلیغات اسلامی؛ محور عزاداری هیئت‌های مذهبی

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: منشور سازمان تبلیغات اسلامی محور مراسم عزاداری هیئات مذهبی است.

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان گفت: عزاداری اعم از مرثیه‌خوانی، مداحی و هیئت‌های مذهبی به‌عنوان یک نهاد اجتماعی در دنیا بسیار ارزشمند است و زمانی‌که برای اهل‌بیت(ع) باشد بسیار ارزشمندتر است بنابراین در زمان عزاداری برای این بزرگواران بایدها و نبایدهایی وجود دارد که هر محبی باید به آن‌ها عمل کند.
وی افزود: برگزاری این محافل تریبونی برای بیان ارزش‌های دینی است که تمام عوامل دست‌اندرکار باید به کارهایی بپردازند که در شأن اهل‌بیت(ع) باشد بنابراین بانیان، خطبا و مداحان تأثیر گذارند و نباید کاری را انجام دهند که در شأن این عزاداری‌ها نیست.
غلامی تصریح کرد: باید موضوع فرهنگ عاشورا و فلسفه اصلی آن‌را با برگزاری مراسم عزاداری زنده نگه داریم و به تبیین ارزش‌های اسلامی و هدف اصلی قیام امام حسین(ع) برای مردم به‌ویژه جوانان بپردازیم و از موضوعات حاشیه‌ای فاصله بگیریم بنابراین  توجه به منشور سازمان تبلیغات اسلامی و محوریت قرار دادن این منشور در عزاداری‌ها می‌تواند هیئات مذهبی و مداحان را در مسیر صحیح عزاداری اهل‌بیت(ع) قرار دهد.
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در پایان مسجد محوری، بهره بردن از قرآن‌کریم، توجه به محتوابخشی عزاداری‌ها، اقامه نماز جماعت، قرائت ادعیه و اقامه نماز ظهر عاشورا را مورد تأکید قرار داد.

captcha