انتشار ۱۷۰۰ کتاب در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
کد خبر: 3388303
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
حجت‏‎الاسلام رجبی خبر داد:

انتشار ۱۷۰۰ کتاب در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

گروه اجتماعی: قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) از انتشار ۱۷۰۰ کتاب در رشته‎های مختلف در این موسسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی امروز 26 مهر در دیدار با آیت‎الله‎العظمی نوری همدانی گفت: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با رسالت‎های سنگین حوزوی و انقلابی وارد جریان علمی و فرهنگی کشور شده است و هم اکنون در 15 رشته علمی به تربیت طلاب متخصص در زمینه رفع خلاهای حوزه می‎کند.
وی افزود: تهیه 8 عنوان نرم افزار علوم عقلی و 27 هزار کتب علوم عقلی از جمله فعالیت های موسسه است همچنین 1450 کتاب خطی در علوم عقلی در داخل و خارج شناسایی شده است که 700 نسخه آن در هند است که فیلم‎هایی این کتب در اختیار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: طلاب در این موسسه علاوه بر دروسی که می‎خوانند در کلاس‏ های تهذیب نیز شرکت می‏ کنند و  هر 10 نفر زیر نظر یک استاد اخلاق قرار می‎گیرند؛ در زمینه تربیت مشاور و اسایتد اخلاق نیز تا کنون  300 نفر در این دوره های مشاوره اخلاق شرکت کردند.
این استاد حوزه خاطرنشان کرد: مسایل و مشکلات خانواده‏ها در این موسسه مورد دقت واقع شده است و تا کنون 300 نفر در این زمینه آموزش دیده‏ اند و جلسات تخصصی در این مجموعه با عنوان خانه خوبان هر هفته برگزار می‏شود که نتایج بسیار ارزشمندی را نیز به دنبال داشته و عده بسیاری از خانواده‎ها از این مباحث استفاده می‎کنند.
وی گفت: بخش دانشگاه مجازی برای استفاده علاقه‎مندان به استفاده از این مباحث شکل گرفت و 1400 نفر در سه شکل آموزشی، تحصیل می‎کنند؛ آموزش رسمی منتهی به مدرک، دوره کوتاه مدت و مقطعی از جمله دوره‎های تخصصی این دانشگاه است.
رجبی اظهارکرد: دفتر پژوهش‏ های فرهنگی به دنبال شناسایی نیروهای ارزشی و فعال کردن آنها در عرصه فعالیت‎های فرهنگی است که در این زمینه حدود 8 هزار نفر از برادران شناسایی شدند و یک میلیون نسخه کتاب و نشریه و 27 جلد کتاب و 70 جزوه فرهنگی و 2 مجله دیدار آشنا و فرهنگ پویا در اختیار آنها قرار گرفته است.
قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد:این موسسه تا کنون انتشارات 1700 جلد کتاب چاپ کرده است و 16 نمایندگی دارد و 71 اثر این مجموعه نیز به عوان کتاب برگزیده انتخاب شده است که 8 بار به عنوان ناشر نمونه معرفی شده است.

captcha