دستگاه‌ها جهاددانشگاهی را در بطن کارهای خود قرار دهند
کد خبر: 3353594
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

دستگاه‌ها جهاددانشگاهی را در بطن کارهای خود قرار دهند

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه دستگاه‌ها جهاددانشگاهی را در بطن کارهای خود قرار دهند افزود: استفاده از پتانسیل جهاددانشگاهی منجر به تحقق بهتر تا اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زین‌العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: معتقدم اگر اموراتی مثل برخی مسائلی که مربوط به اوقاف است به جهاددانشگاهی سپرده شود همراه با مطلوبیت اجرا، دارای اثرات عالی خواهد بود.

وی ادامه داد: هر اسمی که روی چیزی گذاشته می‌شود با نحوی مرتبط با موضوع آن است، اینکه روی یک مجموعه نام «جهاددانشگاهی» گذاشته می‌شود معنا و مفهوم خاصی دارد جهاد و امر جهادی یعنی جهش در امور، کاهی جهش‌ها ممکن است به آن مقصد خود نرسد بنابراین باید با علم و دانش همراه باشد.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی عنوان کرد: جهاددانشگاهی یعنی انجام تکلیفی که همراه با روحیه جهادی و علم و دانش است که منجر به ایجاد اتفاقات میمونی می‌شود، زمانی که امر تحقیقی و پژوهشی به مجموعه‌ای سپرده می‌شود هدف این است که همراه با کار جهادی و علم باشد و این برای جامعه اسلامی که معتقد به جهاد و علم است بسیار مهم و موثر است.


وی افزود: در دین اسلام تذکر زیادی در خصوص فضیلت علم داده شده است در این راستا اموراتی که به جهاددانشگاهی سپرده می‌شود با این هدف است که کار جهادی با اخلاص همراه با علم باشد به طور یقین اگر آشنائی بهتری با شرح وظایف این نهاد وجود ‌داشته باشد می‌توان از ظرفیت و پتانسیل آن به نحو مطلوب‌تری بهره گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اذعان کرد: نیاز است جهاددانشگاهی در خصوص فعالیت‌هایش اطلاع‌رسانی دقیقی انجام دهد تا مردم و دستگاه‌ها به خوبی با این نهاد آشنا شوند در این راستا می توان در جلسات شورای اداری استان به معرفی و بیان اهداف این نهاد پرداخت.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر «بصیرت» تأکید داشته‌اند بصیرت باید در تمام امور مانند کار، فرهنگ، اقتصاد و غیره وجودداشته باشد ممکن نیست سرمایه گذاری بدون علم در موضوعی صورت گیرد مدیران باید اهتمام ویژه به خرج دهن و جهاددانشگاهی را جزء خود بدانند.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی اضافه کرد: به طور مثال اداره اوقاف در برگزاری مسابقات قرآن یا جذب مردم برای انجام وقف‌های جدید از پتانسیل جهاددانشگاهی بهره ببرد و دستگاه‌ها هر کدام به نحوی جهاددانشگاهی را در بطن کارهای خود قرار دهند تا اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بهتر محقق شود.

captcha