احیای قرآن و توحید‌؛ از مباحث مهم حدیث سلسله‌الذهب امام رضا(ع) ‌
کد خبر: 3352872
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

احیای قرآن و توحید‌؛ از مباحث مهم حدیث سلسله‌الذهب امام رضا(ع) ‌

گروه اندیشه: مدیر روابط عمومی کانون مساجد استان اردبیل گفت: احیای قرآن و توحید در حدیث سلسله‌الذهب امام رضا(ع) موج می‌زند و هر کس به دژ مستحکم «لا اله الا الله» وارد شود در امان و آرامش کامل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام سید علی موسوی‌زاد، مدیر روابط عمومی کانون مساجد استان اردبیل،امروز چهارم شهریورماه در مراسم گرامی‌داشت دهه کرامت که با موضوع« ارتقای همدلی و هم‌زبانی در جامعه در آینه فرهنگ رضوی» ویژه اعضای جهاددانشگاهی اردبیل در سالن جلسات این واحد برگزار شد، گفت: انسان‌ها بایستی برای سعادتمندی در دنیا و آخرت برای خود شخصیت‌های والامقامی را به عنوان الگو و اسوه انتخاب کنند و قرآن‌کریم این الگوها را انسان‌های صادق که تقوای الهی را پیشه می‌کنند، معرفی کرده است.
وی ادامه داد: در سوره حمد واژه «انعمت علیهم» شامل همه اولیاء الهی و امامان معصوم(ع) می شود و در واقع ایشان اشخاصی هستند که خداوند نعمت را بطور کامل اهدا کرده و انسانها برای رسیدن به این نعمتها بایستی به دامان ائمه و معصومین(ع) پناه ببرند.
حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به 3اصل معرفت، محبت و اطاعت، اظهار کرد: این 3مورد رموز موفقیت و سعادت بشریتند و چنانچه معرفت و محبت با هم ادغام شوند اطاعت هم به دنبالش خواهد آمد، فلذا در قرآن خطاب به پیامبر آمده است که به اهل ثروت و جاه و مقام آنها توجه نکنید و انسانها را از روی عبودیت و عبادت بشناسید.
وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: امام رضا(ع) بعد از گذشت یکسال از ورود به ایران نامه ای خطاب به خواهرش حضرت معصومه(س) نوشت و او را دعوت به آمدن به ایران کرد و خواهر نیز با همدلی و همزبانی ندای برادر را لبیک گفت.
مدیر روابط عمومی کانون مساجد استان اردبیل ادامه داد: امام رضا(ع) همانند جد بزرگوارش امام حسین(ع) پرچم حق و عدالت را برداشت تا با ظلم و فساد زمان خویش به مبارزه برخیزد و در این راه نیز به فیض شهادت نائل شد.
حجت‌الاسلام موسوی در مورد حدیث سلسله الذهب اظهار کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند:« پدرم، موسی بن جعفر الکاظم، برای من روایت کرد از قول پدرش، جعفر بن محمد الصادق، از قول پدرش، محمد بن الباقر، از قول پدرش، علی بن الحسین زین العابدین، از قول پدرش، حسین بن علی که در سرزمین کربلا شهید شد، از قول پدرش، امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب که در کوفه شهید شد، از قول برادر و پسر عمویش، محمد رسول الله(ص)، از قول جبرئیل، که خداوند فرمود:«کلمه لا اله الا الله حصنی فمن قالها دخل حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی»، کلمه توحید (لا اله الا الله) دژ و حصار محکم من است. هر کس آن را بگوید، داخل حصار من شده و هر کس داخل قلعه و حصار من شود، از عذاب من در امان است.
سپس حضرت رضا(ع) فرمود:«آری، خداوند راست فرمود و جبرئیل و رسول خدا و ائمه اطهار(علیهم السلام) همه راست گفته‌اند». و بعد از آن عرض کرد:« بشرطها و انا من شروطها »،(اما در صورتی که به شرط‌های آن عمل شود و من یکی از آن شرط‌ها هستم).

captcha