فریضه امر به معروف در حوزه‌های تخصصی دنبال شود
کد خبر: 3350807
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

فریضه امر به معروف در حوزه‌های تخصصی دنبال شود

گروه اجتماعی: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه کار امر به معروف و نهی از منکر باید در حوزه‌های تخصصی دنبال شود، افزود: هر قشری باید براساس شرایط محیطی مسائل مربوطه را پیگیری کند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، یعقوب‌علی نظری، فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی امروز، دوم شهریورماه در نشست شورای معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: این طرح با همکاری شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر ادارات، اصناف و مساجد در حال پیگیری و اجرا است.



وی با بیان اینکه کار امر به معروف و نهی از منکر نیازمند استقامت، ظرفیت معنوی بالا و سماجت است، ادامه داد: توسعه و احیای این فریضه الهی بر زمین مانده باید در جامعه دنبال شود.



فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی به قانون جدید حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و افزود: هم اکنون در استان خراسان جنوبی ستاد امر به معروف و نهی از منکر از پشتیبانی خوبی برخوردار است و این قانون جدید نیز تکمیل کننده این پشتیبانی است.



نظری با تأکید بر این باید این قانون جدید برای مردم تبیین و اطلاع رسانی شود، بیان کرد: این قانون پشتوانه مردمی احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.



دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه کار امر به معروف و نهی از منکر باید در حوزه‌های تخصصی دنبال شود، افزود: هر قشری باید براساس شرایط محیطی مسائل مربوطه را پیگیری کند.



نظری با اشاره به افزایش آمار طلاق در استان بیان داشت: کاهش این آسیب اجتماعی در جامعه در دستور کار بسیج قرار دارد.



وی با بیان اینکه کاهش آمار طلاق از مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی استان نیز بوده است، ادامه داد: امیدواریم با همکاری دستگاه های ذیربط شاهد اقدامات موثری در این حوزه باشیم.



سید هادی موسوی‌زاهد، قائم‌مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: با همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی دفاتر ستاد در شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود.



وی خواستار نهادینه سازی طرح یادآوران معروف در آموزش و پرورش استان شد و یادآور شد: برخی از ادارات در پیگیری نامه های ستاد کم کاری می‌کنند.

captcha