بهزیستی به دنبال ترویج فرهنگ ریشه‌ای قرآن در مهدهای کودک است
کد خبر: 3330247
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
احمدیان بیان کرد:

بهزیستی به دنبال ترویج فرهنگ ریشه‌ای قرآن در مهدهای کودک است

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: سازمان بهزیستی به دنبال گسترش و ترویج ریشه ای و عمیق مفاهیم و فرهنگ قرآنی در مهدهای کودک است.

رویا احمدیان، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، تصریح کرد: دوران کودکی بهترین فرصتی است که پدر و مادر به  کودکان خود توجه ویژه ای در یادگیری قرآن داشته باشند.
وی با بیان اینکه تربیت کودک یکی  از حساس ترین مقاطع تربیتی به  شمار می‌رود، افزود: سازمان بهزیستی اردبیل برنامه‌های  ویژه‌ای را جهت آموزش قرآنی کودکان پیش‌بینی کرده است.
احمدیان با اشاره به اینکه مهدهای کودک صرفا به یادگیری قرآن اکتفا نمی‌کند بلکه سعی دارد کودکان را با فرهنگ قرآنی آشنا سازند، افزود: متاسفانه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که در سنین بالاتر اتفاق می‌افتد ناشی از تربیت ناصحیح در دوران کودکی است و علل بروز  این آسیب‌های اجتماعی در سنین بالاتر ،عدم توجه به آموزه های قرآنی  کودکان است.
احمدیان با بیان اینکه دوره‌های تربیتی ویژه مربیان برای آموزش فرهنگ اقامه  نماز در مهدهای کودک برگزار می‌شود، افزود: بهزیستی اردبیل سعی دارد آموزش قرآن را  به طور صحیح  وعمیق به کودکان انتقال دهد.
وی افزود: از توجه والدین به  امر ایجاد انس کودکان با  قرآن جای تقدیر و تشکر دارد و این نشان دهنده انس پدر و مادر با قرآن است که همانند سایر اعتقادات و رفتارها در مأنوس بودن فرزند نیز مؤثر است.

captcha