نامگذاری روز قدس فریاد عدالت‎خواهی را به گوش جهانیان رساند
کد خبر: 3325619
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
فرخی:

نامگذاری روز قدس فریاد عدالت‎خواهی را به گوش جهانیان رساند

گروه سیاسی:فرماندار زنجان،گفت:نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان یکی از ابتکارات بی‎نظیر امام راحل (ره) است که با حرکت تاریخ‎ساز خود یاد و خاطره ایثارگری‎های ملت فلسطین در دفاع از قدس شریف را ماندگار و جاودانه کرد و بانگ عدالت خواهی را به گوش جهانیان رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، مجید فرخی، فرماندار زنجان، ظهر امروز، 16 تیر در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان گفت: باید بکوشیم تا در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن، میهمانی خدا و گشوده شدن درهای رحمت الهی با الهام گرفتن از این ماه و فرایضی که بر دوش مسلمانان گذاشته شده است، بهره کافی را از این ماه ببریم.
وی ابراز کرد: امام علی (ع) به عنوان مظهر عدالت نقش بسیار ارزشمندی در دوره‎های آغاز نهضت اسلام، بعثت و پس از پیامبر داشت و با نگاهی به دوره حکومتی امام علی (ع) و مواضع ایشان در صحنه‎های مختلف می‎توان دریافت که در تمامی دوره‎ها به معنای واقعی مظهر عدالت بوده و تمامی اصول اسلامی را در اجرای امور با اعتقاد کامل رعایت می‎کرده است.
فرماندار زنجان افزود: این امام بزرگوار در اداره امور جامعه همواره نقش مردم را قبول داشتند و در تصمیمات خود نظر مردم را اخذ می‎کردند و در گفتار، کلمات، کردار، مسائل رفتاری تمامی زمینه‎ها و نیز مسئولیت‎های حکومتی و سپردن مشاغل حساس به افراد صالح اصول و دستورات اسلام را رعایت می‎کردند.
فرخی با بیان اینکه مسئولین و مدیران اجرایی وظیفه و مسئولیت بیشتری در قبال رعایت اصول در چارچوب ائمه اطهار (ع) دارند، اظهار کرد: یکی از وظایف مهمی که همه ما به خصوص مدیران بر عهده داریم شناخت سلوک، روش و شیوه‎ای است که ائمه اطهار (ع) در مواضع مختلف داشته‎‌اند و شناخت و آگاهی کامل از مسلک ائمه اطهار (ع) و عمل کردن به روش آنان و قرار گرفتن در مسیری که برای ما ترسیم کرده‌‎اند سعادت هر دو جهان را به دنبال دارد.
وی عنوان کرد: امام علی (ع) با توجه به فرازی از نهج‌البلاغه در مقابل عبدالله بن عباس که از اصحاب حضرت بود با مشاهده تصرفی اندک در بیت‎‌‌المال از جانب وی بر نتافت و با نوشتن نامه‎ای تند و با الفاظی غلیظ به ملامت و سرزنش او پرداخت و عنوان کرد وجود مسئولیت هیچ دلیل بر تصرف بر بیت‎المال حتی به میزانی اندک نیست و این امر خلاف دستور خداوند متعال است و لذا اگر عده‎ای از افراد فکر کنند که به دلیل دارا بودن مسئولیت در بخشی خاص اجازه و توانایی استفاده از بیت‎‌المال را دارند باید بدانند که سیره امام علی (ع) چنین اندیشه‎ای را بر نمی‎‏تابد و ما مسلمانان وظیفه داریم خود را در مسیری که ائمه اطهار (ع) ترسیم کرده‎اند قرار دهیم.
این مقام مسئول در ادامه درخصوص روز قدس خاطرنشان کرد: روز قدس یکی از یادگارهای ارزشمند امام خمینی (ره) است و دستاوردهای بسیاری برای جامعه مسلمین داشته است و اساساً نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان یکی از ابتکارات بی‎نظیر امام راحل (ره) است که با حرکت تاریخ‎ساز خود یاد و خاطره ایثارگری‎های ملت فلسطین در دفاع از قدس شریف را ماندگار و جاودانه کرد و بانک عدالت خواهی را به گوش جهانیان رساند.
فرماندار زنجان تصریح کرد:این افتخار نصیب جمهوری اسلامی ایران شد که به عنوان پیش‌قراول به حرکت درآوردن نهضت مقاومت است که در راه آزادی قدس برای درهم تنیدن تاروپود صهیونیست به حرکت درمی‎آید. روز قدس، روز دفاع از قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و وظیفه ملی، شرعی، دینی و انسانی ایجاب می‌کند در روز قدس با حضور در راهپیمایی وظیفه خود را دا کنیم.
فرخی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که مسئله فلسطین مسئله عقیده است و در روز قدس دو صف حق و باطل در مقابل هم صف‎‌آرایی می‎کند، ابراز کرد: روز قدس یادآور آن است که مسلمانان حق خود را که آزادی قدس است فراموش نمی‌کنند و همه به عنوان امت واحده مسلمان وظیفه داریم در جای جای جهان اسلام به عنوان ید واحده عمل کنیم و امروز جهان بیش از هر روز نیازمند اتحاد و یکدلی است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری‎ها و اداره راه و شهرسازی‏ها موظف‌اند با توجه به دستورالعمل ماده 16 قانون زمین‎های خود را برای عرضه مستقیم کالا در اختیار مخاطبان قرار دهند و در رابطه با تسهیل فرایند کسب و کار دستگاه‎های مربوط با توجه به بخش‌نامه استانداری، موظف‎اند درسریع‎ترین زمان ممکن زمینه اشتغال را فراهم کنند.دستورالعمل‎‏های هیأت دولت درخصوص رفع موانع تولید نیز درحال اجرا بوده و شورای حفاظت از منابع آب نیز تشکیل شده است.
در ادامه،خلیل جمشیدی، رئیس دانشگاه زنجان گفت: با توجه به اینکه این دانشگاه به دور از شهر قرار دارد تعاملات آن با شهر کمتر بوده و ارتباطات آن کمتر است حال آنکه باید دانست دانشگاه در وهله اول یک نهاد اجتماعی است و ریشه هر نهاد اجتماعی مردم هستند و لذا دانشگاه متعلق به مردم است و در مرتبه دوم یک نهاد علمی – آموزشی است و با توجه به اینکه دانشگاه زنجان دانشگاه جامع استان است باید ارتباطات بیشتری با نهادها و مردم استان داشته باشد.
وی عنوان کرد: این دانشگاه دارای 55 کانون علمی – دانشجویی است که غالباً دانشجویان موفق و علاقمند در این نهادها فعالیت‎‏ها می‎کنند و هم چنین دارای گروه‏های مردم نهاد حمایت از محیط زیست است و گروه محیط زیست نیز فعالیت خود را در سال‌های اخیر در حوزه حفاظت از منابع محیط زیست به خصوص مشکل عمده کنونی یعنی خشکسالی و گرمای زمین آغاز کرده است.
رئیس دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: کشورهای توسعه یافته با وجود اینکه رتبه‎ای برتر در افزایش آلاینده‎های افزایش گرمایی زمین را دارند اما با توجه به صنعتی بودن این آلاینده‎ها دغدغه کمتری در مبارزه با این امر دارند اما کشور ایران با وجود اینکه رتبه هفتم در افزایش آلاینده‎ها و گرمای زمین داراست اما از لحاظ صنعتی تناسبی با این رقم ندارد و لذا باید کوشید با کمک گرفتن از بخش‎های مختلف در راستای کاهش این آلاینده‎ها بیش از پیش گام برداریم و لذا در این دانشگاه گروه‎های آموزشی فعالیت خود را آغاز کرده‎اند و آماده همکاری با آحاد مردم است.
جمشیدی تصریح کرد: دانشگاه زنجان با دارا بودن نزدیک به 10 هزار دانشجو در مقاطع مختلف و 400 عضو هیأت علمی توانسته است تخصص‎های مختلفی را در این دانشگاه گردهم آورد و در آینده نیز توانایی رفع نیازهای فنی جامعه در تمامی بخش‏ها را خواهد داشت و با خرید دستگاه‎هایی به علاوه دستگاه‌های موجود قادر به پاسخگویی به نیازهای استان زنجان و سایر استان‎ها خواهد بود.
وی در پایان با بیان اینکه چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه زنجان به عنوان اولین مرکز آموزش عالی استان اواخر تابستان برگزار خواهد شد، گفت: دانشگاه‎ها جزء نادرترین دستگاه‎هایی هستند که تولیدات و دستاوردهای خود را به صورت رایگان در اختیار جامعه قرار می‎دهند و لذا باید بکوشیم با کمک در حوزه‏های متنوع به این توانمندی دانشگاه‎ها بیفزاییم.

captcha