تولید انیمیشن ۱۳ قسمتی «قصه‌های قرآنی» در حوزه هنری لرستان
کد خبر: 3316393
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

تولید انیمیشن ۱۳ قسمتی «قصه‌های قرآنی» در حوزه هنری لرستان

گروه هنر: انیمیشن قصه‌های قرآنی در ۱۳ قسمت و بر اساس قصه‌های موجود در قرآن است که توسط پروین مفیدی نوشته‌ شده و توسط هنرمندان عرصه انیمیشن به سرپرستی سعید شاهوردی در حوزه هنری لرستان تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، به‌ نقل از روابط عمومی حوزه هنری لرستان، محمد حسین امیدی‌پور، رئیس حوزه هنری لرستان از پایان مراحل ساخت انیمیشن قصه‌های قرآنی خبر داد و گفت: انیمیشن قصه‌های قرآنی در 13 قسمت و بر اساس قصه‌های موجود در قرآن است که توسط پروین مفیدی نوشته‌ شده و هنرمندان عرصه انیمیشن به سرپرستی سعید شاهوردی شروع به آماده کردن استریودهای این سریال کرده‌اند.

وی افزود: یک سال روی این انیمیشن کار شده است که قسمت‌های مختلف آن در قسمت‌های 12 دقیقه‌ای تولید شده و طبق قراردادی که با یکی از شبکه‌های سراسری بسته‌ شده است، توافق شده که توسط این رسانه ملی خریداری و پخش می‌شود.

رئیس حوزه هنری لرستان با اشاره به این‌که سریال‌ها استانداردهایی را دارند که می‌توانند 13 قسمتی یا 52 قسمتی باشند، بیان کرد: با توجه به این استاندارد ما اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم این سریال را تا 52 قسمت ادامه دهیم و این‌کار در صورتی است که تأمین اعتبار شود و شبکه بتوانند آن‌را خریداری کند چون ساخت انیمشین هزینه‌بر است.

وی عنوان کرد: برای تولید هر دقیقه سریال قصه‌های قرآنی چیزی بین 400 تا 500 هزار تومان هزینه شده است و برای فروش آن رقمی بین 700 تا 800 هزار تومان فروخته می‌شود، اختلاف این رقم با کم کردن هزینه‌های جانبی دیگر مانند مالیات می‌تواند به‌عنوان سرمایه برای واحد انیمیشن در نظر گرفته شود و اعتباری برای کارهای دیگر باشد. واحد انیمیشن حوزه هنری استان، در سال گذشته حدود 150 دقیقه انیمیشن تولید کرده است.

captcha