دوره‌ آموزشی تعزیه‌خوانی در خدابنده برگزار می‌شود
کد خبر: 3310073
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
تیرماه؛

دوره‌ آموزشی تعزیه‌خوانی در خدابنده برگزار می‌شود

گروه هنر:رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خدابنده، گفت: دوره‌ آموزشی تعزیه‌خوانی، تیرماه سال جاری در بین دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقمندان به این هنرآئینی برگزار می‌شود.

محمد برجی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خدابنده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: تعزیه جایگاه مطلوبی در بین مردم دارد و ظرفیتی مناسب برای جذب جوانان و آشنایی آنها به سیره ائمه اطهار( ع) است. باید این ظرفیت را قدر دانسته و تلاش شود به بهترین نحو ممکن از آن استفاده شود. هنر تعزیه، در طول زمان تغییراتی را به خود دیده‌است اما هنوز هم جزو اصیل‌ترین و پرسابقه‌ترین هنرهای ایرانی و اسلامی مردمان ایران است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خدابنده با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح تعزیه خوان‌ها،گفت: دوره‌ آموزشی تعزیه‌خوانی توسط این دستگاه فرهنگی با هدف ارتقای سطح علمی تعزیه خوان‌ها و جلوگیری از ورود آسیب‌های محتوایی به این حوزه در بین تعزیه‌خوانان خدابنده برگزار می‌شود. آموزش و آشنایی با تکنیک‌های اجرا از نظر حرکت صورت و حس، آشنایی با ردیف‌های آوازی و تعزیه‌خوانی، طراحی لباس‌های مناسب و اصلاح روند ساز و نوازندگی از جمله مواردی هستند که در این دوره آموزشی مورد توجه خواهند بود.
این مقام مسئول با تاکید بر لزوم حمایت  از این هنر آئینی، تصریح کرد: شبیه خوانی هنر دینی و مذهبی بوده و ریشه در باورهای دینی مردم دارد. از این هنر می‌توان برای ترویج معارف اسلامی در جامعه بهره برد. دوره‌ آموزشی تعزیه‌خوانی ،تیرماه سال جاری در بین دانش‌آموزان،دانشجویان و علاقمندان به این هنرآئینی برگزار می‌شود.

captcha