خارج شدن از جنبه شعاری و حرکت به‌سمت عمل؛ از الزامات تحقق شعار سال
کد خبر: 3190993
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
یک کارشناس اجتماعی مطرح کرد:

خارج شدن از جنبه شعاری و حرکت به‌سمت عمل؛ از الزامات تحقق شعار سال

گروه اجتماعی: طهماسبی با بیان این‌که تحقق شعار سال الزامات و لوازمی دارد که نیازمند آن است که اگر وجود نداشته باشند شعار سال به تحقق نمی‌رسد، عنوان کرد: اولین کاری که ما باید انجام دهیم این است که از جنبه شعاری خارج شویم و به‌سمت عمل برویم.

فرهاد طهماسبی، کارشناس اجتماعی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به نام‌گذاری شعار سال به «دولت و ملت؛ هم‌دلی و هم‌زبانی» گفت: مقام معظم رهبری شعار سال را متناسب با شرایط و مقتضیات جامعه تعیین می‌کند.

وی با اشاره به این‌که ما در سال‌جاری در شرایط بین‌المللی ویژه‌ مذاکرات هستیم، اظهار کرد: اگر دولت و ملت در این شرایط با یکدیگر هم‌دل باشند می‌توانند منافع ملی را تأمین کنند این درحالی است که تحقق شعار سال از لحاظ بین‌المللی آثار مطلوبی دارد و همچنین بسیاری از مشکلات داخلی حل می‌شود.

طهماسبی با بیان این‌که تحقق شعار سال الزامات و لوازمی دارد که نیازمند آن است که اگر وجود نداشته باشند شعار سال به تحقق نمی‌رسد، عنوان کرد: اولین کاری که ما باید انجام دهیم این است که از جنبه شعاری خارج شویم و به‌سمت عمل برویم.

این کارشناس اجتماعی ادامه داد: برای این‎‌که به‌سمت عمل حرکت کرده و این عمل منجر به هم‌دلی و هم‌زبانی شود مردم بایستی آن‌چه نیاز دارند به دولت بگویند و دولت نیز توانایی خود را به ملت بگوید چراکه اگر ملت خواسته‌های آرمانی داشته باشد و دولت به مردم نگوید در چه وضعیتی قرار دارد هم‌دلی و هم‌زبانی ایجاد نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که مردم باید به یکدیگر اعتماد پیدا کنند، تصریح کرد: ملت باید خودش به خودش اعتماد پیدا کند بعد به دولت اعتماد کند، در مقابل نیز اجزای دولت و حکومت باید به یکدیگر اعتماد کنند بعد به ملت اعتماد کنند.

طهماسبی حذف یارانه نقدی برخی از افراد جامعه را مثال زد و گفت: حذف یارانه تنها تصمیم دولت نیست بلکه مجلس آن‌را تصویب کرده است و دولت باید آن‌را اجرا کند و درعین حال مجلس نیز در اجرای آن از دولت حمایت کند.

این کارشناس اجتماعی ادامه داد: در مورد حذف یارانه‌ها دولت و مجلس باید از یکدیگر حمایت کنند و با برنامه‌ریزی پیش بروند و از همه مهم‌تر مردم را در جریان کارهایی که انجام می‌دهند بگذارند به‌طور مثال به‌صورت مخفیانه یارانه برخی از اقشار جامعه را حذف نکنند.

وی با اشاره به این‌که یکی دیگر از معضلاتی که با آن روبه‌رو هستیم کمبود آب است، خاطرنشان کرد: ما با هم‌دلی می‌توانیم این مشکل را حل کنیم، دولت باید در این زمینه با مردم صادقانه صحبت کند و رسانه‌ها نیز زندگی مسئولان را در این زمینه نمایش بدهد به‌طور مثال اگر یک وزیر باغ دوهزار متری دارد و آن‌را با آب شُرب آبیاری می‌کند دیگر چه انتظاری از مردم می‌توان داشت.

طهماسبی ادامه داد: این درحالی است که با نشان دادن یک وزیر که مصرف آب کمی دارد می‌توانیم مردم را به‌سمت کم‌مصرف کردن آب تشویق کنیم.

این کارشناس اجتماعی با بیان این‌که هم‌دلی و هم‌زبانی یک‌سری راه‌کار دارد که فقط با حرف زدن درست نمی‎شود، تأکید کرد: مشکل مهمی که در جامعه ما وجود دارد بیکاری جوانان است.

وی با اشاره به این‌که طبق آمار دولتی اعلام شده دو میلیون و 500 هزار بیکار تحصیل‌کرده در کشور وجود دارد، عنوان کرد: اگر دولت نمی‌تواند معضل بیکاری جوانان را حل کند می‌تواند آن‌را با مردم درمیان بگذارد که مردم با آوردن سرمایه‌های اندک خود سرمایه عظیمی را جمع کنند و دولت نیز موانع را از سر راه آن‌ها بردارد.

طهماسبی افزود: از طرف دیگر مردم نیز نباید انتظار داشته باشند که فرزندشان حتماً کار دولتی داشته باشد چراکه ما می‌توانیم از چیز کم و محدود به جاهای بالاتر برسیم و چون هم‌دلی و هم‌زبانی وجود ندارد معضل بیکاری جوانان حل نمی‌شود.

این کارشناس اجتماعی عنوان کرد: در بحث کار یک‌سری رابطه‌بازی‌ها وجود دارد که باید رفع شود و با قاطعیت در مقابل آن ایستادگی کرد چراکه در این صورت است که هم‌دلی و هم‌زبانی به‌وجود می‌آید.

captcha