اعتکاف؛ یک عبادت جهادی/ فیلم و مستند در رابطه با اعتکاف تولید شود
کد خبر: 3173416
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
مهدوی مطرح کرد:

اعتکاف؛ یک عبادت جهادی/ فیلم و مستند در رابطه با اعتکاف تولید شود

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از اعتکاف به‌عنوان یک عبادت جهادی یاد کرد و گفت: باید در مورد اعتکاف فیلم و مستند تولید شود و خاطرات اعتکاف در قالب کتاب منتشر شود.

حجت الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در اولین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی لرستان که امروز، 30 فروردین‌ماه با موضوع اعتکاف برگزار شد، گفت: در گذشته سنت اعتکاف یک سنت فراموش شده بود ولی با تدبیر سازمان تبلیغات اسلامی این سنت احیا شد و امروز مردم به‌صورت خودجوش به‌دنبال بحث اعتکاف هستند.

وی با بیان این‌که اعتکاف یک عبادت کامل و جامع است، افزود: اعتکاف یک عبادت جهادی است چون نوعی جهاد با نفس است کمااینکه مقام معظم رهبری حضور جوانان را در سه روز اعتکاف نشان دهنده جهت‌گیری صحیح نظام می‌دانند.

مهدوی‌امین با اشاره به این‌که ماه رجب ماه خودسازی است، ادامه داد: اعتکاف وسیله خودسازی است و در اعتکاف رضای خدا و خواست الهی برخواسته‌های نفس مقدم داشته می‌شود.

82 درصد متکفان لرستانی در سال گذشته بانو بودند

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: در سال گذشته 14 هزار و 187 نفر در لرستان معتکف شدند که به‌لحاظ جنسیتی 18 درصد آنان آقا و 82 درصد بانوان بودند کمااینکه به‌لحاظ جغرافیایی 75 درصد از معتکفین شهری و 25 درصد آن‌ها روستایی بودند.

مهدوی با بیان این‌که از لحاظ تحصیلات 70 درصد معتکفان لرستان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و دیپلم به بالا بودند، اضافه کرد: در بین شغل‌های مختلف بیشترین آمار مربوط به طلبه‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان بود و بیشترین اعتکاف در استان لرستان در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دورود بودند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 204 مبلغ و مبلغه جهت بحث اعتکاف به مساجد استان اعزام شدند که در 115 مسجد اعتکاف برگزار شد کمااینکه برپایی گفتمان‌های مذهبی، پرسش و پاسخ، تصحیح قرائت نماز، کرسی‌های تلاوت، ترتیل‌خوانی، مسابقات قرآنی از دیگر کارهای انجام شده در اعتکاف امسال خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که 15 سال است که اعتکاف به‌طور جدی برگزار می‌شود، تصریح کرد: امروز باید در مورد اعتکاف فیلم و مستند تولید شود و خاطرات اعتکاف در قالب کتاب منتشر شود.

captcha