جایگاه زنان در حکومت مهدوی با نگاه کیفی بررسی شود
کد خبر: 3153482
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
خوشخو:

جایگاه زنان در حکومت مهدوی با نگاه کیفی بررسی شود

گروه اندیشه: مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جایگاه زنان در جکومت مهدوی باید با نگاه کیفی بررسی شود، گفت: مهم این نیست که چه تعداد از ۳۱۳ نفر یار امام زمان(عج) زن هستند چراکه همان مردان نیز تربیت شده زنان هستند.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خوشخو، مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: در روایات رسیده از معصومین(ع) به صراحت به حضور زنان در حکومت مهدوی اشاره شده است و مطرح شده که در میان 313 نفر تعدادی زن نیز حضور دارند.



مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی اظهار کرد: به‌عنوان مثال در کتاب الغیبة نعمانی از امام باقر(ع) نقل شده است که «به خدا قسم یاران مهدی(عج)313 نفر هستند که از این میان 50 نفر آنان زن هستند».



خوشخو افزود: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که این 313 نفر جزء یاران اصلی و از سرداران سپاه  حضرت مهدی(عج) هستند وگرنه ایشان در زمان ظهور یاران زیادی خواهند داشت.



وی عنوان کرد: درباره اینکه این زنان چه وظایف و مسئولیت‌هایی خواهند داشت در روایات زیاد به آن پرداخته نشده است اما به‌طور طبیعی می‌توان این انتظار را داشت که این زنان برجسته وظایف مدیریتی و فرماندهی سپاه زنان و تبلیغ برای آنان را برعهده داشته باشند.



مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی ادامه داد: البته در کتاب دلایل‌الامة از امام صادق(ع) نقل شده که «یاران مهدی(عج) 313 نفر هستند که 13 نفر آنان زن خواهند بود و از ایشان پرسیده شده که این زنان چه وظایفی خواهند داشت که پاسخ دادند این زنان به مداوای مجروحان و سرپرستی بیماران می‌پردازند».



خوشخو گفت: جایگاه زنان در حکومت مهدوی باید با نگاه کیفی بررسی شود و مهم این نیست که چه تعداد از 313  نفر یار امام زمان(عج) زن هستند 50 نفر یا 13 نفر چراکه همان مردان یار حضرت مهدی(عج) نیز تربیت شده زنان هستند.



وی بیان کرد: نقش زن در اسلام یاری رساندن و آرامش‌بخشی به اعضای خانواده به‌ویژه همسر است و از این‌روست که بزرگان گفته‌اند از دامن زن مرد به معراج می‌رود.



مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی یادآور شد: نشان جایگاه زن در اسلام حدیثی از حضرت امام حسن عسکری(ع) است که می‌فرماید «ما حجت خدا بر خلق هستیم و مادرمان فاطمه(س) حجت خدا بر ما است».

captcha