فریضه اقامه نماز نباید دستورالعملی شود
کد خبر: 2964195
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
مظفر:

فریضه اقامه نماز نباید دستورالعملی شود

گروه اجتماعی: قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد بر اینکه نباید فریضه اقامه نماز دستورالعملی شود، گفت: اگر این اقدام در دستگاه‌های اجرایی و در جامعه صورت گیرد به هیچ نتیجه‌ای نخواهیم رسید.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمود مظفر، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور امروز، 20 اسفندماه در همایش تجلیل از فعالان نماز و گردهمایی ائمه جماعت و رابطان دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های ستاد اقامه نماز باید بر محور تحول، نوآوری و با رویکرد مدیریت جهادی باشد.



وی بیان کرد: علی‌رغم اینکه تاکنون تلاش‌های زیادی در زمینه اقامه نماز صورت گرفته اما این اقدامات در شأن این فریضه الهی نبوده است.



قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور عملیاتی‌نمودن پیام‌های مقام معظم رهبری به اجلاس‌های سراسری نماز، توجه ویژه به ظرفیت رسانه ملی در ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز با استفاده از ابزار هنر، فیلم، پویانمایی، توجه ویژه به سازمان‌های مردم نهاد، توسعه و تقویت یاوران نماز و تلاش ویژه برای فرهنگ‌سازی نماز در فضای مجازی را از مهمترین برنامه‌های ستاد اقامه نماز کشور برشمرد.



وی نماز را مایه خیر و برکت و راه پیشبرد اهداف بشر دانست و افزود: اگر ما به تنهایی خودمان بتوانیم نمازمان را در اول وقت و با آرامش اقامه کنیم تنها در ۵۰ درصد این فریضه الهی موفق عمل کرده‌ایم چرا که ۵۰ درصد آن مربوط به دعودت دیگران به این فریضه مهم است.



قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه نباید نماز را سبک بشماریم و باید حقوق نماز را ادا کنیم، گفت: یکی از اهداف اصلی انقلاب احیاء ستون دین یعنی نماز بوده است.



مظفر با انتقاد براینکه نباید فریضه اقامه نماز دستورالعملی شود، گفت: اگر این اقدام در دستگاه‌های اجرایی و در جامعه صورت گیرد به هیچ نتیجه‌ای نخواهیم رسید.



وی عنوان کرد: امسال دستگاه‌های اجرایی براساس ظرفیت ارزیابی و محاسبه می‌کنیم و در این مورد دستگاه‌های برتر را شناسایی و دستگاه‌هایی را که کم کاری کرده‌اند را تذکر می‌دهیم تا برای سال بعد کارها را اصلاح کنند.



قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه در دستگاه های اجرایی حق نمازخانه‌ها به خوبی ادا نشده است، بیان کرد: باید بهترین مکان را در دستگاهایی اجرایی برای نماز خانه در نظر بگیریم.



مظفر با اشاره به ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی مردم هم یادآور شد: در مساجد و نمازخانه‌های بین راهی مشکلاتی وجود دارد که تلاش خواهیم کرد این مشکلات را به حداقل برسانیم.

captcha