استقلال امروز کشور، مرهون تدابیر امام(ره) و مقام معظم رهبری است
کد خبر: 2819043
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸

استقلال امروز کشور، مرهون تدابیر امام(ره) و مقام معظم رهبری است

گروه اجتماعی: مسئول گروه تفحص لشکر 21 عاشورا با اشاره به این‌که استقلال امروز کشور مرهون تدبیر امام خمینی(ره) و پس از ایشان، رهبری عالمانه مقام معظم رهبری است، گفت: نمونه بارز این تدبیر در جنگ هشت سال دفاع مقدس دیده شد که بدون اتکا به دیگران در آن به پیروزی رسیدیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، رحیم صارمی، مسئول گروه تفحص لشکر 21 عاشورا شب گذشته، 17 بهمن در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غواص زنجانی با عنوان «صنوبران سرخ پایداری» در حسینیه سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان گمنام برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه انفجار نور بود که مهم‌ترین رهاورد این انقلاب استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی است، که باید امروز قدردان این نعمت باشیم.
وی افزود: در مقطع تاریخی پیش از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی که کشور به دست و به دستور بیگانگان اداره می‌شد، آینده کشور به دست آنان بود ولی امروز بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب بدون اتکا به بیگانگان و به دست نیروهای مخلص و انقلابی در سایه ولایت فقیه کشور اداره می‌شود.
مسئول گروه تفحص لشکر 21 عاشورا با اشاره به این‌که استقلال امروز کشور مرهون تدبیر امام خمینی(ره) و پس از ایشان، رهبری عالمانه مقام معظم رهبری است، ابراز کرد: نمونه بارز این تدبیر در جنگ هشت سال دفاع مقدس دیده شد که بدون اتکا به دیگران و فقط به یاری خداوند سبحان در مقابل چندین کشور که به حمایت از رژیم بعث عراق آمده بودند، پیروز شدیم.
صارمی تصریح کرد: امروز با پیمودن مسیرهای توأم با موفقیت، مرهون خون شهدا هستیم که با جان‌فشانی‌های خود، نعمت آزادی را به کشور اعطا کردند و پیروی از راه شهدا یک وظیفه عمومی و واجب است.

ترک محرمات و انجام واجبات، وظیفه عمومی در جامعه اسلامی است
وی به برقراری امنیت در کشور اشاره کرد و گفت: آمریکا امروز با سر دادن شعار حقوق بشر در جهان خود را داعیه‌دار دفاع از این حقوق می‌داند ولی نتوانسته در کشور خود این حقوق و امنیت را اجرا کند و هر روز شاهد وقوع قتل‌ها و خودکشی‌ها در این کشور هستیم.
این نیروی جهادگر و یادگار هشت سال دفاع مقدس، به اهمیت نماز اول وقت در جامعه اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: انجام واجبات و ترک محرمات باید به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه‌های عمومی در جامعه اسلامی انجام شود که در این میان، نماز اول وقت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
در ادامه این مراسم، اکبر اسلامی، مدیر مسئول کانون فرهنگی ـ هنری شهدای هسته‌ای زنجان اظهار کرد: این ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و شهدا است.
وی با اشاره به هدف برگزاری یادواره شهدای خط‌شکن زنجانی، افزود: این یادواره با عنوان «صنوبران سرخ پایداریی با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زنجانی برگزار می‌شود که برای تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیان رشادت‌های رزمندگان هرساله این یادواره برگزار می‌شود.
به گزارش ایکنا، در حاشیه برگزاری این یادواره، نمایشگاه «جاودانه‌ها» نیز در جوار مزار شهدای گمنام دایر شده و در پایان نیز از خانواده دو شهید غواص زنجانی نیز تجلیل به عمل آمد.

captcha