بانک وقف یکی از الزامات پیشرفت این سنت حسنه است
کد خبر: 2693058
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
جلائیان:

بانک وقف یکی از الزامات پیشرفت این سنت حسنه است

گروه اجتماعی: تأسیس بانک وقف از جمله راه‌های تقویت بنیان و اساس اوقاف و این سنت حسنه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جهانیان، استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز، 20 دی‌ماه در نشست تخصصی وقف و اقتصاد و الگوی بهینه سرمایه‌گذاری در موقوفات که در تالار نور اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه انجام برخی کارهای اقتصادی می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تجلی اقتصاد در وقف باشد، گفت: تأسیس بانک وقف از جمله راه‌های تقویت بنیان و اساس اوقاف و این سنت حسنه است.

وی در ادامه افزود: موقوفه ثروتی محبوس در جامعه است که نمی‌توان بر روی آن اعمال نظر کرد و یا آن را فروخت و هدیه داد بلکه موقوفات اموالی هستند که برخی افراد خیر با قصد غربت در مکانی حبس کرده‌اند تا افرادی که به آن‌ها موقوفه علیه گفته می‌شود از آن استفاده کافی و وافی راببرند و باید گفت این وقف و سنت حسنه یک عطیه الهی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام جهانیان با بیان اینکه مردم یکی از سرمایه‌های نامشهود جامعه هستند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های یک کشور در اصل مردم و جامعه آن کشور هستند که باید با برنامه‌ریزی و همکاری خودشان از پتانسیل‌های بالای آن‌ها استفاده کرد.

وی اعتمادسازی را یکی از راه‌های جذب سرمایه‌گذاران عنوان و ضمن تأکید بر ارتقای حاکمیتی سازمان اوقاف، سپردن کار به سرمایه گذاران خوشنام و کارآمدرا از عوامل موفقیت در زمینه اقتصاد و وقف بیان کرد.

جهانیان بار دیگر تأسیس بانک وقف را از جمله راه‌های تقویت پروژه‌ها دانست و بر ضرورت تأسیس نظام حسابرسی جهت شفاف‌سازی و نظارت دقیق بر در آمدها و فرآیند کاهش هزینه‌ها تأکید کرد و با اشاره به وجود و حضور سرمایه‌های بسیار زیاد در جامعه اسلامی ایران، افزود: یکی دیگر از پتانسیل‌های بالای کشور دارا بودن نظامی با صلابت، حاکمیتی قانون‌مدار و شفافیت اطلاعات در تمامی عرصه‌ها است.

وی با بیان اینکه فعالیت در زمینه موقوفات نیازمند مشارکت همگانی است و حرکت در این مسیر به فعالیتی بنیادی نیاز دارد، ابراز کرد: برای ترغیب سرمایه‌گذاران جهت ورود به حوزه وقف باید امنیت اقتصادی را ایجاد کرده و از سود بازاری به آنها بدهیم.

captcha