فرهنگ انتظار با ابزار هنر به نسل جوان و نوجوان ارائه شود
کد خبر: 2658789
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
صفی‌پور خواستار شد:

فرهنگ انتظار با ابزار هنر به نسل جوان و نوجوان ارائه شود

گروه هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: باتوجه به عظمت مسئله ولایت و تلاش دشمنان بر زدودن و یا تضعیف این فرهنگ، ضروری است که ابعاد مختلف فرهنگ انتظار با ابزار هنری، بطور مستند و عاری ازهرگونه پیرایه برای ملت‌ها و اقشار جامعه، به‌خصوص نسل جوان و نوجوان تبیین و ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، امروز دهم دی در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، دمیدن روح انتظار و امید درجامعه را اصلی‌ترین رسالت اصحاب فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: فرهنگ مهدویت و انتظار منجی، به نوعی در تمام ادیان الهی وجود دارد و جهان و جهانیان همواره و در تمامی اعصار در انتظار برآمدن خورشید ولایت و امامت حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) هستند.

وی با اشاره به اینکه هنر بر عواطف و احساسات استوار است و براین اساس تأثیرگذاری و جذابیت آن بیشتر است، اظهار کرد: هنرمندان و اصحاب قلم باید با تکیه بر این اصل به نشر مکاتب اهل بیت(ع) با زبان هنر بپردازند.

صفی‌پور گفت: بزرگترین عبادت و خدمت که رضای خدا را جلب می‎‌کند خدمت به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) در عرصه‌های مختلف و به‌خصوص حوزه فرهنگ و هنر است.

وی ادامه داد: با توجه به عظمت مسئله ولایت و تلاش دشمنان بر زدودن و یا تضعیف این فرهنگ، بسیار ضروری است که ابعاد مختلف فرهنگ انتظار با گفتار و نوشتار و ابزار هنری به‌طور مستند و صحیح و عاری ازهرگونه پیرایه برای ملت‌ها و اقشار مختلف جامعه، به‌خصوص نسل جوان و نوجوان تبیین و ارائه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: هنر و ادب  ترکیبی از خیال و معنی است و همواره در تاریخ بشریت نقش بسیاری داشته و گاه منجر به ایجاد تحول‌های شگرفی شده است و اگر هنرمند در اثر خود تنها به تخیلات بسنده نکند، بر ضمیر مخاطبان نفوذ کرده و بصیرت‌افزایی را در پی داشته و تأثیرگذار خواهد بود.

صفی‌پور با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ انتظار توسط هنرمندان متعهد، گفت: عنصر هنر در ارائه‌ مفاهیم عمیق دینی بسیار توانا بوده و بر اثر وجود زمینه گسترده پرداختن به آن‌ می‌تواند از دیدگاه‌های مختلف و با ابزارهای متفاوت در جان و روح مخاطبان تأثیر بگذارد.

این مقام استانی اضافه کرد: آثاری که رابطه‌ مستقیمی با اصول دینی و مذهبی دارند پیوندی ناگسستنی میان فطرت خداجوی هنرمند و مبداء هستی برقرار می‌کنند و به تبع آن تجلی این پیوند در آثار هنری موجب تاثیرگذاری و ماندگاری آن می‌شود؛ لذا نیاز جامعه‌ بشری در برهه‌ کنونی چنگ زدن به ریسمان محکم امامت و ولایت و دمیدن روح انتظار و امید در آن است.

captcha