گفتمان دانشجویی «تأثیر رسانه‌های مجازی بر اخلاق در خانواده» در سقز برگزار شد
کد خبر: 2618322
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳

گفتمان دانشجویی «تأثیر رسانه‌های مجازی بر اخلاق در خانواده» در سقز برگزار شد

گروه اجتماعی: به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز دهمین گفتمان دانشجویی «تأثیر رسانه‌های مجازی بر اخلاق در خانواده» با حضور استاد سلیمی‌فر در محل دانشکده علمی ـ کاربردی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به همت اداره تبلیغات اسلامی دهمین گفتمان دانشجویی با عنوان «تاثیر رسانه های مجازی بر اخلاق در خانواده» با حضور استاد سلیمی‌فر درمحل دانشکده علمی کاربردی شهرستان سقز روز ۱۹ آذرماه و با شرکت بییش از ۴۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر برگزار شد.
استاد سلیمی‌فر، استاد حوزه و دانشگاه سقز در این گفتمان دانشجویی گفت: شبکه‌های مجازی وماهواره‌ای تلاش می‌کنند با نابودی شخصیت مسلمان، خانواده ها را فروپاشیده و نسلی بی بند و بار را برای آینده پرورش دهند.
وی افزود: هدف اصلی فیلم ها و سریال های، شبکه‌های مجازی، ماهواره زدودن تقوا، حیا، شرم، وفاداری، تعهد و حس مسئولیت در خانواده ها است.
استاد حوزه و دانشگاه سقز تصریح کرد: امروز یکی از کارکردهای منفی رسانه‌های مجازی با توجه به کثرت و قدرت آنها سلب تفکر از افراد است و اگر قرار باشد افراد به طور دائم این برنامه ها را مشاهده کنند ناخودآگاه از مسیر صحیح خارج و به اعتقادات خود بی‌توجه می‌شوند.
وی  یادآورشد: تحقیقات نشان می‌دهد مشاهده دائم برنامه ‌های نامناسب وضد اخلاقی و ضد ارزشی در فضای مجازی و شبکه‌های مجازی ضد اخلاقی افراد را دچار حالت مسخ شدگی و از دست رفتن عقلانیت می‌کند و خانواده‌های تحت الشعاع این برنامه‌ها از مسیر اصلی تربیتی خود که ریشه در مکتب اسلام  وارزش‌های ما دارد، فاصله می‌گیرند.

captcha