ارتباط دانشگاه‌ها با حوزه‌های فرهنگی باعث جلوگیری از هجوم فرهنگ منحط غرب می‌شود
کد خبر: 2615117
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
معاون استاندار لرستان:

ارتباط دانشگاه‌ها با حوزه‌های فرهنگی باعث جلوگیری از هجوم فرهنگ منحط غرب می‌شود

گروه سیاسی: شاهرخی با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو اظهار کرد: ارتباط مستقیم و منظم دانشگاه‌ها با حوزه‌های فرهنگی استان بسیار مهم و اثربخش است و سبب جلوگیری از هجوم فرهنگ منحط غرب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان، چهارشنبه، 12 آذر در نخستین جلسه مشترک بین مسئولان بسیج دانشگاه‌های استان لرستان گفت: پاسداری و تحقق ارزش‌های والا و آرمان‌های انقلاب هدف اصلی فعالیت‌های بسیج است و فرمان هوشمندانه تشکیل بسیج از سوی امام راحل(ره) تضمین‌ کننده تحقق آرمان‌های انقلابی ما بود.
وی با بیان این‌که هر جا که نیاز به گسترش ارزش‌ها است، بسیج حضوری فعال و قدرتمند دارد، افزود: حفظ امنیت برای ایجاد ثبات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هنرنمایی در عرصه جنگ تحمیلی و حضور پررنگ، اثرگذار و بی‌ادعای بسیجیان در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری در سال‌های پس از جنگ نشان از حضور مؤثر و قدرتمند این تشکل در عرصه‌های مختلف است.
معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان ضمن تبریک پیشاپیش به‌مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو عنوان کرد: 16 آذر روز تجلی روحیه استکبارستیزی با دین‌باوری و آزادمردی دانشجویانی است که حضوری جانانه در مقابل دنیای استکبار داشتند.
وی با بیان این‌که ما تنها به حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام می‌اندیشیم که بدون ابهام از سوی بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بنا شده و رهبر معظم انقلاب آن‌را دنبال می‌کنند، گفت: بسیج مخلصانه و بی‌ادعا به وظیفه خود که حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است عمل می‌کند و یکی از ویژگی‌های تشکل‌های بسیج در دانشگاه‌ها این است که هویت واقعی خود را در ناملایمات حفظ کرده است
شاهرخی با تأکید بر این‌که یکی از وظایف ما ایجاد فضایی علمی، آرام و دانشگاهی برای تحقق اهداف نظام در دانشگاه‌ها است، افزود: ایجاد فضای بانشاط سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ها و توجه به رشد علمی و فناوری کشور در کنار توجه به مسائل فرهنگی از ضروریات کار در دانشگاه‌ها هستند.
وی عنوان کرد: باید از بداخلاقی‌های سیاسی در دانشگاه‌ها دوری کرد و با آرامش روحیه نشاط و بالندگی قشر عزیز دانشجو را فراهم کرد.
شاهرخی با اشاره به این‌که نقد سازنده از توقعاتی است که از دانشجو و دانشگاهیان می‌رود، بیان کرد: دانشگاهیان در موقعیتی هستند که با فکر پویا و انرژی اثرگذار می‌توانند درست تحلیل کنند و ضمن تائید نقاط مثبت در اداره امور کشور، نقدهای سازنده را نیز به‌صورت مقتضی بیان کنند.
معاون سیاسی‌ ـ امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با عنوان اینکه تقویت برنامه‌های فرهنگی- دینی را در کارگروه‌های مربوط به‌طورجدی پیگیری می‌کنیم، افزود: ارتباط مستقیم و منظم دانشگاه‌ها با حوزه‌های فرهنگی استان بسیار مهم و اثربخش است و سبب جلوگیری از هجوم فرهنگ منحط غرب می‌شود.
وی با تأکید بر این‌که نباید شاخصمان را گم کنیم، تصریح کرد: یکی از نهادهایی که در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کند، بسیج است و ما نیز قول مساعد می‌دهیم که در هر زمینه‌ای که بسترهای لازم فراهم باشد ورود پیداکرده و مشکلات را برطرف کنیم.
معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: مشکلات تشکل‌های بسیج دانشجویی استان را با سایر مسئولین مطرح می‌کنم و برای تقویت روحیه بسیجی در دانشگاه‌ها تلاش‌های لازم را انجام می‌دهیم.

captcha