راه‌اندازی موکب قزوینی‌ها در مسیر نجف به کربلا
کد خبر: 2614760
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

راه‌اندازی موکب قزوینی‌ها در مسیر نجف به کربلا

گروه اجتماعی: مسئول هیئت انصارالصلوة قزوین با بیان اینکه پیاده روی اربعین، مانور اقتدار جهان تشیع است، از راه‌اندازی موکب قزوینی‌ها در مسیر نجف به کربلا خبر داد.

سعید خورشیدی، مسئول هیئت انصارالصلوه قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه مردم قزوین در پذیرایی از زائران پیاده کربلا مشارکت خواهند کرد گفت: بیش از 40 هیئت و مسجد، موکبی را با نام موکب قزوینی‌ها راه‌اندازی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این موکب در مسیر جاده نجف به کربلا و در ستون 202 راه‌اندازی خواهد شد، افزود: ایستگاهی نیز در میدان آزادی قزوین برای جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی تدارک دیده شده و مردم عزادار و عاشورایی قزوین می‌توانند با کمک به این موکب در پذیرایی از زائران پیاده کربلا مشارکت داشته باشند.

مسئول قسمت ایران ستاد مردمی راهیان کربلا با اشاره به اینکه زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین بسیار مورد تأکید بزرگان دین قرار گرفته است، ادامه داد: روز اربعین پرچم جهان تشیع است.

وی در خاتمه با بیان اینکه حضور با اشتیاق شیعیان نمایش قدرت و اعتقاد راسخ به فرهنگ عاشورا است، بیان کرد: پیاده‌روی اربعین، مانور اقتدار جهان تشیع است.

captcha