افزایش قیمت انرژی؛ اقدام مؤثری در پیشرفت پروژه‌های عمرانی کشور
کد خبر: 1472484
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:

افزایش قیمت انرژی؛ اقدام مؤثری در پیشرفت پروژه‌های عمرانی کشور

گروه اقتصادی: با وضعیت فعلی کشور نمی‌توان پروژه‌های عمرانی را سامان داد، نمی‌توان از اعتبار عمرانی مورد نیاز سایر استان‌ها کسر کرده و آن را به بودجه دیگر استان‌ها افزود، اما با افزایش قیمت حامل‌های انرژی می‌توان در پیشرفت پروژه‌های عمرانی کشور اقدام مؤثری انجام داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عصر روز گذشته، 20 آبان‌ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، گفت: بودجه عمرانی حوزه راه در سال جاری 380 هزار میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت این اعتبار سال آینده 20 درصد یعنی به همان نسبت تورم افزایش می‌یابد که کارایی لازم را ندارد.

وی افزود: در حال حاضر 20 میلیارد لیتر بنزین و 20 میلیارد لیتر گازوئیل در بخش حمل و نقل کشور مصرف می‌شود، که اگر با حداقل افزایش قیمت این حامل‌ها تا 500 تومان برای هر لیتر بنزین و گازوئیل می‌توان 20 هزار میلیارد تومان اعتبار به مجموع اعتبارات کشور اضافه کرد.

کشاورزیان اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی برای تأمین نیازهای کشور پیش‌بینی شده است، با وضعیت فعلی مالی کشور نمی‌توان به این پروژه‌ها سامان داد و وضعیت خوبی را شاهد نخواهیم بود که افزایش قیمت حامل‌های انرژی می‌تواند به پیشبرد روند کار در این بخش کمک کند.

کامران اسماعیلی، مدیر نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب سازمان مهندسی آب کشور نیز عنوان کرد: آبرسانی به بیش از شش هزار و 500 روستای کشور از به‌صورت سیار صورت گرفته است، وضعیت استان همدان در مقایسه با سطح کشور در آبرسانی سیار وضعیت قابل قبولی است.

وی ابراز کرد: در سالجاری 412 میلیارد تومان برای تکمیل و اجرای طرح مجتمع‌های آبرسانی روستایی اختصاص داده شده است و 220 طرح آب و فاضلاب در کشور در حال اجراست. 

اسماعیلی ادامه داد: با یک هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار در بخش آبرسانی و 90 طرح نیز با اعتبار 750 میلیارد تومان در بخش فاضلاب در حال اجراست. برای تکمیل این طرح‌ها در بخش آبرسانی به 14 هزار میلیارد تومان اعتبار و در بخش فاضلاب به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی ابراز کرد: محدودیت اعتبارات اجازه افزایش تعداد پروژه‌ها در بخش آب و فاضلاب را نمی‌دهد، در حال حاضر نیاز به افزایش اعتبارات برای تکمیل طرح‌ها احساس می‌شود که این اعتبارات بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی اختصاص خواهد یافت.

مدیر نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب سازمان مهندسی آب کشور بیان کرد: خرید تضمینی آب در کشور در سال جاری از 100 میلیارد تومان به 600 میلیارد تومان افزایش یافته که می تواند در تکمیل تصفیه خانه ها اثرگذار باشد.

captcha