احساس نیاز به تشکیل حوزه‌های علمیه بیشتر شده است/ راه‌اندازی رشته فلسفه در حوزه‌های فارس
کد خبر: 1465361
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
آیت‌الله ایمانی:

احساس نیاز به تشکیل حوزه‌های علمیه بیشتر شده است/ راه‌اندازی رشته فلسفه در حوزه‌های فارس

گروه اندیشه: نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به وجود بیش از ۷۰ حوزه علمیه در این استان گفت: امروز احساس نیاز و ضرورت به تشکیل حوزه علمیه شده و می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 7 آبان‌ماه در دیدار آیت‌‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه این استان که در محل حوزه علمیه مولی‌الموحدین شیراز برگزار شد، با اشاره به وضعت حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: به فضل پروردگار امروز بیش از 54 حوزه در استان فارس فعالیت خود را تعقیب و دنبال می‌کنند و بیش از بیست و چند حوزه ویژه بانوان در نشر علوم اهل بیت(ع) فعالانه و مجدانه در حال حرکت و سعی و تلاشند.

وی با یادآوری اینکه بیش از سه هزار و 500 نفر طلبه در حوزه‌های علمیه فارس مشغول تحصیل هستند، افزود: امروز احساس نیاز و ضرورت به تشکیل حوزه علمیه شده و می‌شود و تمام بزرگان، علما و ائمه جمعه در مناطق مختلف هم و غم اولشان تربیت طلاب آن هم به عنوان عزیزانی که بتوانند دنیای اسلام را اداره و مدیریت کنند، است.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه فارس در کنار مسائل آموزشی، مسائل پژوهشی نیز در جایگاه خوبی قرار گرفته است؛ پژوهش و مقالات علمی فضلا و طلاب استان فارس در کشور از جایگاه خوبی برخوردار است ضمن اینکه در کنار امر آموزش و پژوهش، مسئله تهذیب و تربیت نفس در اولویت اول تمام مدارس واقع شده است.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: امروز همه در سعی و تلاشند تا طلابی با تربیت الهی و اسلامی تربیت شوند و در خط امامت و ولایت و متصل به رهبری حرکت خود را دنبال کنند و بحمد الهی در حوزه‌های علمیه استان فارس چنین طلابی سرگرم تحصیل و فراگیری علوم اهل بیت(ع) هستند.

وی با بیان اینکه در کنار امر تربیت و پرورش، مسئله حفظ قرآن برای طلاب حوزه‌های علمیه استان فارس نیز مطرح است، گفت: برخی از طلبه‌ها یکسال از دروس خودشان منفک می‌شوند و در مدارسی که برخی از مؤسسات قرآنی برای حفظ آماده کردند یکسال تمام قرآن را حفظ می‌کنند و به حوزه بر می‌گردند و در برخی از حوزه‌ها هم در کنار تحصیل علوم دینی مسئله حفظ قرآن هم مطرح است.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز بحمد الهی تخصص‌های مختلف در استان فارس عنوان شده و راه افتاده است از جمله تخصص کلام، تاریخ اسلام، تبلیغ و تفسیر و به فضل پروردگار به زودی در رشته فلسفه هم حرکت آغاز می‌شود ضمن اینکه عزیزانی در گوشه و کنار استان در رشته‌های تخصصی مشغول به کار و فعالیت و تلاشند.

captcha