همایش «نقش زنان در دفاع مقدس» در زاهدان برگزار شد
کد خبر: 1454605
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۱
روز گذشته‌؛

همایش «نقش زنان در دفاع مقدس» در زاهدان برگزار شد

گروه اجتماعی: به‌منظور پاسداشت رشادتها و فداکاریهای بانوان در طول هشت سال دفاع مقدس، روز گذشته ۵ مهر ماه همایش «نقش زنان در دفاع مقدس» در مجتمع آموزشی شهید عالی زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان و بلوچستان، روز گذشته، 5 مهر با  حضور جمع زیادی از خواهران بسیجی و بانوان اهل سنت استان به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، همایشی تحت عنوان نقش زنان در دفاع مقدس در مجتمع آموزشی شهید عالی زاهدان با حضور گسترده‌ بانوان برگزار شد.

سمیه سرگلزایی‌، مدیر خواهران بسیج طلاب و روحانیان سیستان و بلوچستان در این مراسم با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این دومین همایش اساتید، نخبگان و فرهیختگان طلاب بسیجی استان اعم از شیعه و سنی است که با هدف بزرگداشت مقام و منزلت زنان و نقش بسیار مهم و اساسی آن در اجتماع و خانواده در مجتمع آموزشی شهید عالی زاهدان برگزار می‌شود.

سرگلزایی بیان کرد: دین اسلام همواره بر حضور و مشارکت زنان و نقش بسیار ارزنده و مهم آنان در صحنه‌های مختلف تأکید کرده و هیچ گاه محدودیتی برای زنان قائل نشده است.

وی گفت: ما تلاش کرده‌ایم تا نقش مؤثر زنان و رشادت‌های آنان را که در پشت صحنه‌های دوران دفاع مقدس از رزمندگان اسلام حمایت می‌کردند را به نسل امروز جامعه انتقال دهیم تا با حماسه‌آفرینی‌های آن زمان بیشتر آشنایی پیدا کنند.

مدیر خواهران بسیج طلاب و روحانیان سیستان و بلوچستان افزود: تا پایان امسال، دو همایش دیگر با حضور بانوان استان برگزار خواهد شد. همچنین پیش از این همایش بزرگ بانوی صدر اسلام حضرت خدیجه کبری‌(س) با حضور بانوان اهل سنت استان توسط بسیج طلاب و روحانیان برگزار شده است.

captcha