فعالیت ۲۰۵ روحانی در کانون‌های مساجد سمنان
کد خبر: 1447832
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

فعالیت ۲۰۵ روحانی در کانون‌های مساجد سمنان

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد سمنان با اشاره به این که ۲۰۵ روحانی با کانون‌های مساجد استان همکاری می‌کنند، گفت: کادرسازی و آموزش نیروهای متخصص در این کانون‌ها از مهمترین برنامه‌های در دستور کار شش ماهه دوم سالجاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام محمد رضا حدادیان، مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان سمنان عصردیروز، 16 شهریور در نشست ائمه جماعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان دامغان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه شناسایی آسیب‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها ضروری است، اظهار کرد: دغدغه‌های فرهنگی را نباید ساده گرفت و از آن به سادگی عبور کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای کارهای فرهنگی در جامعه نیاز به مشارکت همگانی دارد متذکر شد: نقش مردم به ویژه جوانان در اجرای کارهای فرهنگی مهم و اثرگذار است و اگر این مشارکت‌ها نباشد ما در کارهای فرهنگی موفق نخواهیم بود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه آسیب‌های فرهنگی در جامعه باید شناسایی و با برنامه مناسب در راستای رفع این آسیب‌ها گام برداشته شود متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود بنابراین روحانیان و مردم باید به دغدغه‌های فرهنگی جامعه و رهبر فرزانه انقلاب توجه ویژه داشته باشند.

حدادیان با اشاره به اینکه 205 روحانی با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان همکاری می‌کنند، افزود: کادرسازی و آموزش نیروهای متخصص، متعهد و کارآفرین را در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به اقتصاد مقاومتی از مهمترین برنامه‌های در دستور کار شش ماهه دوم سالجاری  این کانون‌ها است.

محمد طالبی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان نیز با بیان اینکه نباید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به دست فراموشی سپرده شوند، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهم و تأثیرگذاری در اجرای کارهای فرهنگی در جامعه دارند.

وی امروزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش پویایی خاصی دارند و رو به رشد و ترقی هستند، اظهار کرد: روحانیان با حضور در 49 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان دامغان که مجوز فعالیت دارند، می‌توانند به رشد و ارتقاء آن کمک فراوان کنند.

captcha