هجرت امام رضا(ع)؛ احیا‌کننده تمدن ناب اسلامی
کد خبر: 1444832
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴

هجرت امام رضا(ع)؛ احیا‌کننده تمدن ناب اسلامی

گروه هنر: مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) گفت: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو و درهم کوبیدن حکومت پوشالی مأمون، طوفانی از حقایق را به راه انداخت و تمدن ناب اسلامی را احیا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سیدجواد جعفری، عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) روز گذشته، هشتم شهریور در اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ادبیات کُردی رضوی ‌اظهار کرد: 33 سال پیش در چنین روزی رئیس جمهور و نخست وزیر ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند، به همین دلیل به احترام و تکریم آن بزرگواران این هفته به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال این هفته با دهه کرامت مقارن شده است، افزود: این مسئله یک پیام دارد و آن اینکه عهد می‌بیندیم که در مسیری که شهدای ما در راه خاندان پیامبر اکرم(ص) قدم گذاشتند، ما نیز در همان راه گام برداریم و لحظه‌ای از اطاعت ولی امر مسلمین غفلت نکنیم.
جعفری در ادامه سخنان خود به تاریخ پرفراز و نشیب دین اسلام اشاره و عنوان کرد: در دین اسلام سه هجرت رخ داد که هر سه این هجرت‌ها سرآغاز سرنوشت‌سازی برای دنیا بود. یکی از این هجرت‌ها، هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه بود، که بنیان و اساس دین اسلام در آنجا شکل گرفت.
وی هجرت دوم را هجرت امام حسین(ع) در سال 61 اعلام و ادامه داد: این هجرت آوای ظلم‌ستیزی را در جهان طنین‌انداز کرد که هنوز هم این مسئله در جهان ادامه دارد.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) در ادامه اعلام کرد: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو و در‌هم کوبیدن حکومت پوشالی مأمون، طوفانی از حقایق را به راه انداخت و تمدن ناب اسلامی را احیا کرد.
وی با اشاره به هجرت و حضور امام رضا(ع) در خاک ایران، بیان کرد: او آمد تا هجرت انسان‌ها به‌سوی خوبی‌ها را به ما بیاموزد. هجرت ایشان دمیدن روح تازه‌ای در دین اسلام بود که هرگز فراموش نمی‌شود.
جعفری با اعلام اینکه حتی وفات آن حضرت نیز بنیان عظیم تمدن اسلامی را در ایران شکل داد که امروز بارگاه ملکوتیش پناهگاه مشتاقان و دردمندان است، یادآور شد: امروز مفتخریم که وجود مبارک آن‌ حضرت در خاک ایران است و ما جای قدم‌هایش را زیارتگاه کرده‌ایم.

captcha