عضویت بیش از 12 هزار نفر در کانون‌های مساجد سمنان
کد خبر: 1444432
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

عضویت بیش از 12 هزار نفر در کانون‌های مساجد سمنان

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه نظارت برکانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه 202 کانون در این استان مشغول فعالیت هستند گفت: 12 هزار و 500 نفر عضو این کانون‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری،مسئول دبیرخانه نظارت برکانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان 6 شهریورماه در نشستی با مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به همسویی برنامه‌های فرهنگی این دو نهاد اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق اهداف فرهنگی نظام باید از ظرفیت همدیگر بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد ساماندهی شئون مذهبی استان سمنان نقش روحانیان را در روستاها بسیار تاثیرگذار برشمرد و گفت: روحانیان مستقر سازمان تبلیغات اسلامی در روستاها با حضور موثر خود در کانون‌های فرهنگی مساجد نقش قابل توجهی در ترویج فعالیت‌های فرهنگی حول محور دین خواهند داشت که در این راستا متاسفانه مدیریت متمرکزی در حوزه کلان فرهنگی وجود ندارد که این  موجب شده مباحث فرهنگی دچار چالش شود.

حجت الاسلام محمد رضا حدادیان، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان با اشاره به این مطلب که برنامه‌های فرهنگی کانون‌های مساجد باید موجب رشد، حرکت و پیشرفت در اخلاق و رفتار شود گفت: مساجد می‌توانند کانون جنبش و تلاش و کوشش برای جوانان و امور مردم باشد.

مسئول دبیرخانه نظارت برکانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه 202 کانون در این استان مشغول فعالیت هستند اظهار کرد: 12 هزار و 500 نفر عضو این کانون‌ها هستند.

وی تعداد کانون فرهنگی هنری مساجد روستایی استان سمنان را 79 باب عنوان کرد و گفت: 11 کانون تخصصی در زمینه‌های آموزش، پژوهش، قرآن، مهدویت، کتابخانه، نظارت و ارزشیابی حجاب وعفاف، کانون تخصصی سلامت و ولایت در استان مشغول فعالیت هستند.

captcha