اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع مهم‌ترین وظیفه یک خبرنگار است
کد خبر: 1436262
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع مهم‌ترین وظیفه یک خبرنگار است

گروه هنر: طهماسبی طهماسبی اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع را وظیفه یک خبرنگار دانست و افزود: یک خبرنگار باید مطالبی را منطبق بر واقعیت‌ با صداقت و درستی تهیه کرده و به‌موقع و به‌هنگام آن‌را ارائه کند، چراکه هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

فرهاد طهماسبی، از کارشناسان مسائل اجتماعی استانداریلرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به این‌که یکی از پدیده‌های نو که در دنیای امروز بسیار مهم و اثرگذار است روزنامه‌نگاری است، افزود: این درحالی‌ست که از این قشر در رادیو، تلویزیون و مطبوعات نوشتاری نیز استفاده می‌شود.
وی با بیان این‌که جامعه برای آگاهی از رویدادهای روز دنیا نیازمند گروهی به اسم خبرنگار است، افزود: خبرنگار می‌تواند بخشی از نیازهای فکری و اطلاعاتی مردم را پاسخ دهد.
طهماسبی اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع را وظیفه یک خبرنگار دانست و ادامه داد: یک خبرنگار باید مطالبی را منطبق بر واقعیت‌ با صداقت و درستی تهیه کرده و به‌موقع و به‌هنگام آن‌را ارائه کند، این درحالی‌ست که گاهی مطالبی را می‌شنویم به واقعیت نزدیک نیستند یا اگر هم واقعیت داشته باشند به‌هنگام نیستند یعنی در زمان مناسب منتشر نمی‌شوند چراکه هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
این کارشناس اجتماعی با بیان این‌که آسیب‌های درون سازمانی و برون سازمانی مختلفی در کمین خبرنگاران است، افزود: یکی از این مشکلات، مشکلات آموزشی و آکادمیک و تخصصی مشکل اصلی خبرنگاران است یک خبرنگار باید به دانش روز خبرنگاری و روزنامه‌نگاری مجهز شوند، چراکه بیشترین آسیب را از این جهت می‌بینند.
وی مشکلات مادی، رفاهی و اقتصادی را آسیب‌های دیگر برای خبرنگار دانست و ادامه داد: ارزش مادی کار خبرنگاران نادیده گرفته می‌شود و این در حالی است که سازمان حمایت کننده آن‌ها خود نیز مشکل اقتصادی دارد و در ارائه خدمات نیز مشکل دارد.
طهماسبی با اشاره به این‌که باورهای اشتباه و غلط مردم می‎تواند به قشر خبرنگار آسیب برساند، افزود: مردم انتظار دارند که خبرنگار بلندگو و تریبون برای گفتن مسائل شخصی آن‌ها باشد و مسئولان هم می‌گویند فقط از ما تعریف کنید ولی این موضوع را فراموش کرده‌اند که این وظیفه خبرنگار نیست بلکه یک رسالت اجتماعی سنگین بر دوش آن‌هاست.
این کارشناس مسائل اجتماعی در پایان ضمن تشکر از فعالیت‌های قشر خبرنگار گفت: خبرنگاران با انتقاد سازنده و بیان نقاط ضعف و قوت می‌توانند گام مؤثری برای ارتقای سطح فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و حتی سیاسی جامعه بردارند.

captcha