عزم ملی و مدیریت جهادی؛ اساسی‌ترین مؤلفه برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
کد خبر: 1430329
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

عزم ملی و مدیریت جهادی؛ اساسی‌ترین مؤلفه برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان سمنان بر تنظیم فعالیت‌های متنوع فرهنگی ـ هنری ‌برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تأکید کرد و گفت: تنها راه برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه عزم ملی و مدیریت جهادی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، به نقل از روابط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت‌السلام محمدرضا حدادیان، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد این استان روز گذشته، 24 تیر‌ در نشست با اعضای کانون تخصصی حجاب وعفاف استان سمنان با اشاره به برنامه‌های کانون‌های مساجد این استان در ارتباط با موضوع حجاب و عفاف، اظهار کرد: کارهای فرهنگی ـ هنری در زمینه حجاب و عفاف بسیار ارزشمند است که در این راستا جشنواره‌های فرهنگی و نشریات تخصصی در تبلیغ پوشاک اسلامی در نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مهم است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی و محورهایی در این مقوله افزود: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی ـ دینی علاوه بر تقویت بنیه اعتقادی جوانان و نوجوانان عضو در این کانون‌ها می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی باشد.

حدادیان با بیان اینکه غفلت از جوانان، غفلت از منابع ارزشمند الهی است، اظهار کرد: بیشتر آسیب‌های‌ جامعه از بی‌حجابی سرچشمه می‌گیرد.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه بی‌حجابی پیامدهایی از قبیل سستی در خانواده، سستی در ایمان، بی‌عفتی و... را به همراه دارد، متذکر شد: تروج غیرت، نظارت، تذکر لسانی با شیوه‌های خاص، ترسیم هدف ترفند دشمنان برای بی‌حجابی، امر به معروف ونهی از منکر، برپایی نمایشگاه و رواج دادن ازدواج از راهکارهای مقابله با بدحجابی است.

به گفته وی عفاف و حجاب دو مقوله آمیخته با هم هستند که ترکیب این دو باعث طروات و شادابی فرهنگی در سطح جامعه می‌شود که در این راستا عزم ملی و مدیریت جهادی تنها راه برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ‌است و بهترین الگو برای زنان عالم استفاده از سیره و روش زندگی حضرت زهرا‌(س) در بحث عفاف و حجاب است که بهترین منبع و سرچشمه برای الگو‌برداری است.

captcha