مسابقه فرهنگی «آفتاب حسن» در حرم رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 1427540
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
همزمان با نیمه رمضان؛

مسابقه فرهنگی «آفتاب حسن» در حرم رضوی برگزار می‌شود

گروه اندیشه: مسابقه فرهنگی آفتاب حسن به‌مناسبت ولادت کریم اهل بیت(ع) ویژه عموم زائران و مجاوران در بارگاه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در کنار برگزاری برنامه‌‌های مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان برای زائران و مجاوران مضجع شریف ثامن‌الحجج(ع) به مناسبت‌های مختلف سال نیز اقدام به برگزاری مسابقات فرهنگی می‌کند که مسابقه فرهنگی آفتاب حسن به‌مناسبت ولادت کریم اهل بیت(ع) از جمله آنها است.

بر اساس این گزارش، مسابقات فرهنگی از فراگیرترین برنامه‌های فرهنگی در حرم رضوی هستند که استفاده از منابع دست اول دینی، توجه به انگیزش شناخت دینی در کنار آموزش و مواجهه با خرافات و شبهات از رویکردهای مهم برگزاری مسابقات فرهنگی به‌شمار می‌رود.

معراج دل، رسم کرامت، آثار اخلاقی و تربیتی نماز، ماه خدا، تفکر، ریشه بصیرت و کلید حکمت، حماسه حجاب، نسیمی از آموزه‌های امام حسن مجتبی(ع) و زندگی و فضائل حضرت خدیجه(س) از مباحث مطرح شده در مسابقه فرهنگی آفتاب حسن است.

سؤالات این مسابقه از متن‌های موجود در برگه‌های مسابقه برای افراد بالای 12 سال طراحی شده است که بر این اساس شرکت‌کنندگان باید به پنج سؤال تستی پاسخ دهند.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقات فرهنگی اداره تولیدات آستان قدس رضوی می‌توانند از دو طریق، مراجعه به پورتال آستان قدس رضوی به نشانی www.aqr.ir و ارسال پیامک به سامانه 3000802222 در مسابقه شرکت کنند.

برای شرکت در مسابقه از طریق پیامک لازم است فقط شماره گزینه‌های صحیح سؤالات را پس از ذکر نام مسابقه به‌صورت یک عدد پنج رقمی از چپ به راست، همراه با نام و نام خانوادگی، سن، تحصیلات و شهر به سامانه مذکور پیامک کنند که روزانه به بیش از چهل نفر از برندگان هدایای فرهنگی به‌صورت حضوری تقدیم می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری مسابقات فرهنگی و اسامی برندگان این مسابقه می‌توانند با شماره 20002569-0511 تماس گیرند.

یادآور می‌شود، مسابقات فرهنگی از سوی اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی به‌صورت هفتگی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

captcha