شناخت اسلام واقعی توسط مسلمانان؛ راهی مؤثر برای معرفی پیام بعثت به جهانیان
کد خبر: 1411244
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰

شناخت اسلام واقعی توسط مسلمانان؛ راهی مؤثر برای معرفی پیام بعثت به جهانیان

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت شهرستان سمنان گفت: شناخت اسلام واقعی و عمل به‌ آن توسط مسلمانان می‌تواند اسلام حقیقی و پیام بعثت را به جهانیان معرفی کند.

حجت‌الاسلام سید‌جلال احمد‌پناهی، امام جمعه موقت سمنان‌ در گفت‌ وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، گفت: فلسفه بعثت پیامبراسلام(ص) و همه پیامبران الهی این بود که انسان را به کمال و سعادتی که شایستگی آن را دارد برسانند. گر‌چه انسان برای رسیدن به این سعادت، مجهز به ابزاری چون فطرت و عقل است اما این ابزار کافی نبوده لذا از سوی خداوند، پیامبران برای هدایت بشر فرستاده شدند.

بعثت پیامبر(ص) روز تولد ‌اسلام است

وی روز 27 رجب و بعثت پیامبر اسلام(ص) را روز تولد اسلام برشمرد و افزود: در این روز پیامبر(ص) از طرف خداوند به غار حرا فراخوانده شدند و دین اسلام که کاملترین ادیان آسمانی است به ایشان وحی شد.

امام جمعه موقت سمنان با تأکید بر اینکه دست یازیدن به سعادت و کمال دنیوی و اخروی از جمله مهمترین اهداف رسالت پیامبران بوده است، متذکر شد: آشنایی با رموز آفرینش، ایجاد و بسط عدالت، رفع فساد و تباهی و ظلم، تربیت انسانها و ترویج اخلاق و... از دیگر اهداف این پیامبران الهی بوده است.

حجت‌الاسلام ‌احمدپناهی ادامه داد: شناخت اسلام واقعی به‌وسیله ما مسلمانان در وهله اول بسیار مهم است. اسلامی که دور از افراط و تفریط بوده و در مسائل مختلف بشری( سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... ) برنامه و راهکار دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمنان در‌خصوص اینکه چطور می‌توان در شرایطی که جریان‌های انحرافی نظیر بوکوحرام و طالبان سعی در ارائه چهره خشن و نادرستی از اسلام به جهانیان دارند چهره واقعی اسلام را به جهانیان معرفی کرد، یادآور شد: شناخت اسلام واقعی و عمل کردن به آن توسط مسلمانان می‌تواند چهره واقعی اسلام را به جهانیان معرفی کند‌ و کدورت و مظلومیتی را که بر چهره اسلام نشسته را برطرف کند.

وی متذکر شد: عمل کردن به اسلام واقعی سبب می‌شود کسانی که دنبال حق و حقیقت هستند به اسلام علاقه‌مند شوند و تلاش افراد باطل و کسانی را که مغرضانه و یا از روی نادانی سعی دارند چهره نادرستی از اسلام را ارائه دهند خنثی کند و در این امر، نخبگان ،جامعه روحانیت و... نقش خطیری به‌عهده دارند.

captcha