سلسله نشست‌های «بهار در بهشت» در حرم رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 1385492
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
ویژه نوروز؛

سلسله نشست‌های «بهار در بهشت» در حرم رضوی برگزار می‌شود

گروه اندیشه: سلسله نشست‌های بهار در بهشت ویژه نوروز از 27 اسفندماه الی 15 فروردین سال 93 با حضور زائران و مجاوران در حرم رضوی برگزار می‌شود.

جواد هاشمی، رئیس اداره پاسخگوئی به سؤالات دینی و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از برگزاری نشست‌های فرهنگی ویژه ایام نوروز در حرم رضوی خبر داد و گفت: سلسله نشست‌های بهار در بهشت ویژه نوروز از 27 اسفندماه سال جاری الی 15 فروردین سال 93 با حضور زائران و مجاوران در حرم رضوی برگزار می‌شود.

وی برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با عنوان پرسمان دینی همراه با اهدای جوایز متبرک، از 27 اسفندماه سال جاری الی اول فروردین‌ماه سال 93 پس از اقامه نماز مغرب و عشا و دوم الی 15 فروردین‌ماه نیز ساعت 17 در رواق دارالهدایه ویژه عموم زائران و مجاوران را از دیگر برنامه‌های اداره پاسخگوئی به سؤالات دینی و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نشست تربیت اسلامی با محوریت سبک زندگی اسلامی 27 و 28 اسفندماه سال جاری و یکم فروردین سال 93 با حضور حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تراشیون، کارشناس مباحث تربیتی در حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود، گفت: نوروز، تحول طبیعت و روح نیز روز شنبه، دوم فروردین ماه با حضور حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری، مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه علم و صنعت و عضو هیات امنای مؤسسه روایت سیره شهدا در حرم رضوی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: آسیب شناسی نوروز، شیوه جمع مناسبت‌های دینی در تداخل با مناسبت‌های مردمی، ضرورت الگوگیری از امام رضا(ع) در زندگی، لزوم تبیین تقابل سوق دادن زبان به زخارف دنیایی با سیره فاطمی و تبیین الگو بودن حضرت زهرا(س) برای شرایط زمانی حال به ترتیب موضوعات نشست روزهای سوم الی هفتم فروردین‌ماه هستند که توسط حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری، مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه علم و صنعت و عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا بررسی می‌شوند.

هاشمی نقش تفریح در شکوفایی و تربیت را موضوع روز جمعه، هشتم فروردین‌ماه توسط حجت‌الاسلام مهدی هادی، مسئول آموزش گروه روانشناسی مؤسسه امام خمینی(ره) اعلام کرد و ادامه داد: زودرنجی مانع کمال، شهروند و مسئول امر به معروف و نهی از منکر، هم نشینی با امام رضا(ع) و حریم فاطمی(ارتباط با جنس مخالف) از جمله موضوعاتی هستند که از نهم الی 12 فروردین‌ماه توسط سخنران مذکور به آنها پرداخته خواهد شد.

وی یادآور شد: شبهات فاطمیه نیز از دیگر موضوعات این نشست‌ها هستند که 13 و 14 فروردین ماه توسط حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا، مدیرکل حوزه ریاست دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور به آنها پرداخته خواهد شد.

captcha