آیت‌الله مروی نمونه یک روحانی واقعی شیعه است
کد خبر: 1343061
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
حجت‌الاسلام فرزانه:

آیت‌الله مروی نمونه یک روحانی واقعی شیعه است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه آیت‌الله شیخ علی مروی نمونه یک روحانی واقعی شیعه بودند، گفت: با نگاهی به سلوک، رفتار و سیره ایشان می‌توان نمونه یک روحانی واقعی را مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله شیخ علی مروی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت‌الله شیخ علی مروی اظهار کرد: این عالم ربانی فردی پارسا، پرهیزگار، فاضل و زاهد بود.

وی با بیان اینکه ایشان نمونه یک فرد انقلابی خوب و ممتاز بودند، ابراز کرد: ایشان با تمام وجود از انقلاب اسلامی ایران دفاع کردند و نقش موثری در وقایعی که قبل از پیروزی انقلاب رخ داد، داشتند.

حجت‌الاسلام فرزانه تصریح کرد: همچنین آیت‌الله مروی علاقه زیادی به شخص امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب داشتند و همواره در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها پیرو خط ولایت فقیه بودند.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه آیت‌الله مروی نمونه یک روحانی شیعه واقعی بودند، تصریح کرد: با نگاهی به سلوک، رفتار و سیره ایشان می‌توان نمونه یک روحانی واقعی را مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام فرزانه با اشاره به نقش این عالم ربانی در حوزه  خراسان گفت: حضور ایشان در حوزه علمیه خراسان بسیار موثر بود.

وی با بیان اینکه طلاب ما باید شخصیت این عالم ربانی را الگوی خود قرار دهند، تأکید کرد: رفتار، سبک زندگی و سیره این عالم پرهیزگار و فقیه، ولایت‌مداری و ... از جمله خصوصیاتی است که طلاب ما می‌توانند ازآن الگوبرداری کرده و در زندگی خود به کار گیرند.

captcha