نهادینه‌ ‌شدن برنامه‌های فرهنگی - مذهبی در جامعه ضروری است
کد خبر: 1334319
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳

نهادینه‌ ‌شدن برنامه‌های فرهنگی - مذهبی در جامعه ضروری است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار نهادینه شدن برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی را سدی محکم در برابر هجمه دشمنان دانست و بر ترویج این برنامه‌ها در جامعه تأکید کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار شنبه، 16 آذر در نشست ستاد شئون مناسبت‌های فرهنگی که با حضور فرماندار، امام جمعه و اعضای این ستاد در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ترویج برنامه‌های مذهبی و فرهنگی سدی محکم در برابر دشمنان اسلام است.



وی با بیان اینکه دشمنان اسلام قصد کم‌رنگ جلوه‌ دادن اعتقادات مذهبی مسلمانان را دارند، افزود: هدف دشمنان از هجمه‌های فرهنگی، رواج بی‌بندوباری با هدف قرار دادن اعتقادات مذهبی و دینی میان اقشار مردم خصوصاً جوانان است.



حجت‌الاسلام مختاری‌نیا خواستار افزایش برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در این ایام شد و اعلام کرد: هیئت‌های مذهبی ضمن به‌روزرسانی فعالیت‌های خود با وحدت و تعامل بین هیئت‌های مذهبی و مساجد و حسینیه‌ها همچون سنوات گذشته برنامه خوبی را تدارک بینند.



وی به نقش مهم هیئت‌های مذهبی در ترویج اعتقادات دینی و مذهبی اشاره و عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ـ مذهبی در مساجد و مکان‌های فرهنگی نقش خطیری در مسیر گرایش جوانان و نوجوانان برنامه‌های فرهنگی و از جمله ایام سوگواری امام حسین(ع) داشته‌اند.



رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از اجرای یک ویژه‌برنامه همزمان با شهادت حضرت رقیه(س) در مدارس دخترانه بیجار با هدف تکریم جایگاه والای اهل بیت(ع) در دین اسلام  خبر داد و بیان کرد: این برنامه با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مناسبت‌های مذهبی و ترویج اعتقادات مذهبی و دینی است.



وی با اشاره به اینکه این برنامه توسط آموزش و پرورش، هیئت‌های مذهبی و اولیای دانش‌آموزان برگزار می‌شود، تأکید کرد: اجرای برنامه‌های مذهبی ـ فرهنگی در مدارس موجب تحکیم اعتقادت مذهبی ـ دینی دانش‌آموزان می‌شود.



حجت‌الاسلام مختاری‌نیا در ادامه از اطعام 500 الی 600 نفر به‌مناسبت روز اربعین حسینی در روستای چهل‌امیران شهرستان بیجار خبر داد و ابراز امیدواری کرد این چنین برنامه‌هایی توسط اوقاف در راستای رسیدگی به قشر محروم گسترش یابد.



وی برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برجسته کشوری، تجمع عزاداران اربعین حسینی در حسینیه شهر، برگزاری زیارت اربعین در حسینیه در روز اربعین حسینی و مراسم سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام(ص) در مسجد حضرت محمد(ص) بیجار را از برنامه‌های دهه صفر در شهرستان بیجار ذکر کرد.



رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در پایان ایام صفر را فرصتی برای فرهنگ‌سازی و ارتقای کیفیت عزاداری‌ها به دور از خرافه و آسیب‌های عزاداری دانست.

captcha