تدبیر، امید و پرهیز از افراط و تفریط مهمترین راه‌کارهای ترویج واجبات الهی
کد خبر: 1322594
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
طهماسبی تصریح کرد:

تدبیر، امید و پرهیز از افراط و تفریط مهمترین راه‌کارهای ترویج واجبات الهی

گروه اجتماعی: مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه تدبیر، امید و پرهیز از افراط و تفریط مهمترین راه‌کارهای ترویج واجبات الهی است گفت: توانمندسازی باورها و ارزش‌های دینی افراد جامعه و تلاش در جهت متجلی شدن اعتقادات در رفتار جامعه گام مهمی در شکل‌گیری جامعه اسلامی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه لرستان، فرهاد طهماسبی مدیرکل امور اجتماعی لرستان امروز دوشنبه چهارم آذر در همایش شوراهای چهارگانه کمیته امداد امام خمینی(ره) در لرستان که در سالن همایش ستاد اقامه نماز استان لرستان برگزار شد گفت: امروز سیاست‌های کلی کشور مبنی بر تدبیر، امید، اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط است لرا باید فرهنگ سازی‌ها و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه با برنامه‌ریزی، تدریجی با توجیه و به دور از هرگونه برخورد تند و زننده و سرکوب گرایانه باشد، زیرا بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های جامعه از ناآگاهی‌های افراد نشات می‌گیرد که باید به اصلاح آن پرداخت.



وی خاطرنشان کرد: سیاست‌هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی اعمال می کند چون در راستای منافع دول غربی نبود همیشه با مخالفت از جانب آنها روبه رو بوده است و همواره به شیوه‌های گوناگون و در قالب جنگ‌های نظامی، تحریم‌های اقتصادی و هجمه‌های فرهنگی و... درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی بوده اند و خصومت خود را اثبات کرده‌اند.



طهماسبی ادامه داد: رسانه ها به‌عنوان مهمترین ابزار تهاجمات فرهنگی دشمن درصدد ایجاد انحرافات اخلاقیف ترویج روابط نامشروع و نابودی حریم حجاب و عفاف در جوامع مسلمان هستند لذا لزوم آگاه سازی جامعه به‌ویژه قشر جوان بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.



مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: کشوری مانند ترکیه که 45 درصد مردم آن در فقر مطلق به سر می‌برند چگونه قادر به ساختن سریال ضد اخلاقی و هزینه‌بر 288 قسمتی است قطعاً به این دلیل است که کشورهای غربی از جمله اسرائیل اسپانسر و حامی اصلی آنها هستند.



فرهاد طهماسبی در رابطه با آسیب شناسی پیرامون تاثیر تهاجمات فرهنگی دشمن در جامعه عنوان کرد: شبکه‌های ماهواره ای به جوانان ما لذت آنی می‌بخشند لذا ما باید تمام تلاش خود را در راستای تبدیل این لذت آنی به لذت عادی با اتکا به نظرات کارشناسان و آسیب شناسی‌های عقلانی و شناخت صحیح متمرکز کنیم.



وی در پایان بیان کرد: امید است که نهادهای فرهنگی جامعه اصولی که شارع مقدس ائمه اطهار و بزرگان دین به تشریح آن پرداختند را با برنامه‌ریزی منظم در جامعه محقق کنند تا شاهد ایجاد فضای امن و آرامش در اجتماع باشیم.



 

captcha