حضور پرشور مردم در انتخابات باعث سرافرازی و سربلندی کشور است
کد خبر: 4202921
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

حضور پرشور مردم در انتخابات باعث سرافرازی و سربلندی کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی با بیان اینکه انتخابات به عنوان یک اصل اصیل در جمهوری اسلامی است، گفت: با حضور پرشور ملت و مردم استان لرستان در انتخابات، سربلندی برای کشور و استان رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، امروز، ۱۱ اسفند‌ماه، با حضور در ستاد انتخابات لرستان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حضور پرشور ملت ایران و مردم استان سرافرازی و سربلندی برای کشور و استان ما رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی برخواسته از انتخاب مردم است و نهادهای اصلی و قانونی نظام جمهوری اسلامی نیز مستقیم و غیرمستقیم براساس انتخاب مردم شکل گرفته و طبیعتاً استمرار آن نیز با انتخاب مردم است و انتخابات مسالمت‌آمیزترین روش برای انتقال مسئولیت و خدمتگزاری‌ها از افرادی به افراد دیگر است.

شاهرخی افزود: اگر بنا باشد یک فرد مادام‌العمر در یک سمت باقی بماند آن چرخه نخبگانی رقم نخواهد خورد و خود به خود بدون انتخابات کشور به سمت استبداد و هرج و‌ مرج می‌رود و اگر خدمتگزاری در اختیار یک نفر باشد استبداد و ناهنجاری به وجود می‌آید.

شاهرخی ادامه داد: انتخابات به عنوان یک اصل اصیل در جمهوری اسلامی برگزیده شده و نشان داده شده در انتخابات‌های گوناگونی که برگزار شده در حال گردش است و مردم به هر سمتی تمایل پیدا کنند محقق خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: طبیعتاً رسانه‌ها در روشنگری، معرف‌افزایی و بصیرت دهی اقشار مختلف مردم سهیم هستند و هیچ کار مفید و مؤثری بدون همیاری و همکاری رسانه‌ها به سرانجام نمی‌رسد، به عنوان مجموعه تأثیرگذار که علی‌رغم سختی‌ها و مشکلاتی که دارند در صحنه‌های مختلف شاهد تلاش و کوشش این افراد برای تهیه خبر بودیم.

وی افزود: طی یک سال گذشته در بحث مشارکت حداکثری، اهمیت امنیت و سلامت و رقابت همراه با رفاقت همکاری و کار کردند و مشاهده می‌کنیم اهل قلم چگونه از سر دلسوزی می‌نویسند و در سوق دادن مردم به سمت شایسته‌ترین‌ها خیلی موفق عمل کردند.

شاهرخی با اشاره به اینکه مجلس، مجلس قانون‌گذاری و تقنین، نظارت و تحقیق و تفحص است، تصریح کرد: باید کسانی در این عرصه حضور پیدا کنند که شایستگی لازم را از جهت دانایی و توانایی و شایستگی لازم را به جهت اشراف بر تشخیص اولویت‌ها و نیازهای مردم داشته باشند و راه‌های رسیدن به مقصد را بدانند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: ما در استان مشکلاتی مانند صنایع تعطیل شده، تورم و بیماری و اشتغال رنج‌آور را داریم، یک مجموعه ۹ نفره هماهنگ که با هم هماهنگ کار کنند و بتوانند این هماهنگی و همدلی را از استان‌های دیگر با خودشان همراه کنند می‌تواند تأثیرگذار باشد تا اینکه یک مجموعه از هم گسیخته بخواهند کار را انجام دهند.

وی اضافه کرد: بارها در خطبه‌های نماز جمعه گفتم فرهیختگان، اهل قلم و رسانه‌ها از زشتی تبعیض‌ها و توصیه‌های فراقانونی بگویید و بنویسید چرا بعد از جنگ تحمیلی استان ما به این سمت سوق پیدا کرد و راه‌های درمان و پیشگیری از آن را بارها از شما خواستم، الان نیز استمداد می‌طلبم این شور و شعور مردم که در خیابان‌ها مشاهده کردیم را به شکل و شیوه‌های دیگری مانند مطالبه‌گری مبتنی بر منطق و استدلال زنده نگه داریم، که رسانه‌ها در این جهت خیلی می‌توانند تأثیرگذار باشند به این صورت که نمایندگان جلساتی با آن‌ها داشته باشند و شما نیز وعده‌های داده شده را مطالبه کنید.

شاهرخی بیان کرد: چرا ۹ نفر نماینده نتوانند در یک مجمعی به گونه‌ای جمع شوند که این دورهمی تأثیرگذار و ارزشمند در سرنوشت مردم باشد که رسانه‌ها در جهت‌دهی به این مسیر تأثیرگذار هستند ‌ارتباط با حوزویان، دانشگاهیان و فرهیختگان و ... لازم است و این آغاز راه است و لازم است که شور و شعور مردم را از راه‌هایی زنده نگه داریم و مطالبات حقیقی مردم استان را دنبال کنیم.

انتهای پیام
captcha