جامعه دانشگاهی با تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح نقش‌آفرینی کنند
کد خبر: 4199755
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
معاون استاندار لرستان:

جامعه دانشگاهی با تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح نقش‌آفرینی کنند

احسان یاوری با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری مردم باید منجر به انتخاب اصلح باشد، گفت: جامعه دانشگاهی در بسیاری از عرصه‌ها همواره در خط مقدم بوده و نقش پیشرانی داشته است، لذا می‎طلبد در زمینه پرشور کردن انتخابات تلاش کنند و با تبیین معیارها و شاخص‌های اصلح نقش خود در این عرصه را ایفا کند.

احسان یاوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجماعی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، احسان یاوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجماعی لرستان، ۲۴ بهمن‌ماه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره «رویش» که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای لرستان برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه فقط محل علم‌آموزی و علم‌سپاری نیست، گفت: هر چند دانشگاه زمینه‌ ورود به علم‌آموزی است، اما در کنار علم‌آموزی و علم‌سپاری وظیفه تربیت و اجتماعی کردن دانشجویان را نیز بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشجو در کنار تحصیل علم و دانش باید در مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز ورود پیدا کند تا آمادگی ورود به جامعه و پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی را داشته باشد، تخصص و تعهد را دو بال برای رسیدن به سعادت و پیشرفت دانست و اضافه کرد: در دانشگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خوبی اجرا می‌شود و به‌واسطه این فرایند بُعد تعهدی دانشجو هم فراهم می‌شود.

یاوری با بیان اینکه دانشجو در دانشگاه با ارزش‌های جامعه آشنا و به آنها پایبند می‎شود و در جهت خدمت به مردم و جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، گفت: دانشجوی تراز ایران اسلامی «تخصص و تعهد» را با هم دارد و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی نظیر «رویش» در راستای آشنا کردن دانشجویان با مسئولیت اجتماعی است که در خلال این جشنواره فعالیت‌های دانشجویان نیز معرفی و از کانون‌های برتر دانشجویی نیز تجلیل می‌شود.

وی استان لرستان را مهد تمدن و فرهنگ دانست و با بیان اینکه در این استان فرهنگ، ادب، علم و دیانت جاری است، ادامه داد: دانشجویان ما در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی دستاوردهای خوبی داشته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان در ادامه به در پیش بودن انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین عرصه‌هایی که مصداق آن پذیرش مسئولیت اجتماعی است، انتخابات است و جامعه دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویان وظیفه سنگین‌تری در این زمینه دارند.

وی به نقش مهم و حساس مجلس شورای اسلامی در فراهم کردن زمینه پیشرفت و آبادانی کشور اشاره کرد و گفت: اگر مردم در انتخابات مشارکت بالایی داشته باشند این منجر به ایجاد یک مجلس قوی و مقتدر خواهد شد و اگر مجلس قوی باشد خواهد توانست در سیاست‌گذاری و اجرای قوانین و همچنین نظارت بر کار قوای مجریه و قضائیه نیز موفق‌تر عمل کند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری مردم باید منجر به انتخاب اصلح باشد، اظهار کرد: مجلس پیشران دستگاه اجرایی است و نقش مهمی در حوزه نظارتی و نظارت بر اجرای درست قوانین و مقررات دارد.

وی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس، جنگ نرم و جنگ سیاسی و حتی در جنگ اقتصادی و مبارزه با تحریم‌ها همواره در خط مقدم بوده و نقش پیشرانی داشته است، از دانشجویان خواست در زمینه پرشور کردن انتخابات تلاش کنند و با تبیین معیارها و شاخص‌های اصلح نقش خود در این عرصه را ایفا کند.

انتهای پیام
captcha