نرخ بیکاری در برخی استان‌های کشور 6 درصد کاهش یافت
کد خبر: 4199405
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نرخ بیکاری در برخی استان‌های کشور 6 درصد کاهش یافت

سیدصولت مرتضوی از کاهش 6 درصدی نرخ بیکاری در برخی از استان‌های کشور خبر داد و گفت: در دو سال گذشته بیشترین اشتغال در کشور ایجاد شده و نرخ بیکاری در برخی استان‌های کشور از 4 تا 6 درصد کاهش یافته است.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز، ۲۳ بهمن‌ماه در جریان سفر به لرستان در آیین بهره‌برداری از طرح دامداری شش هزار رأسی دلفان گفت: در دو سال گذشته بیشترین اشتغال در کشور ایجاد شده و نرخ بیکاری در برخی استان‌های کشور از چهار تا شش درصد کاهش یافته است.

وی افزود: خشکسالی چند ساله گذشته و بی‌تدبیری در دوران قبل مشکلاتی را ایجاد کرده بود که از آغاز به کار دولت با کاهش شدید سرمایه‌گذاری در کشت و صنعت و دام و طیور مواجه بودیم. همچنین بخش قابل توجهی از دام کشور در سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ از چرخه تولید خارج شده بود.

مرتضوی این امر را یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت و لبنیات اعلام کرد و ادامه داد: ناترازی‌های حوزه‌های مختلف از جمله گوشت و لبنیات در حال برطرف شدن است و برای تسریع این روند، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: اکنون ۱۴ طرح با ۳۳ هزار رأس گله دامپروری سنگین، ۱۸ هزار رأس دام مولد و تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن شیر در کشور در حال اجراست که امروز سه طرح به بهره‌برداری رسید و تا سال ۱۴۰۵ ظرفیت تولید شیر به ۵۰۰ هزار تن می‌رسد.

مرتضوی به سفر اول رئیس‌جمهوری به لرستان اشاره کرد و افزود: در این سفر تصمیمات مطلوب و مناسبی گرفته شده؛ به اندازه هشت سال گذشته اعتبار تخصیص یافته و طرح‌های مختلفی در استان در حال اجراست. برخی از سرمایه‌گذاری‌ها تنها با هدف بازدهی ریالی اجرا نمی‌شود بلکه هدف از بهره‌برداری از این طرح‌ها ایجاد فرصت شغلی و امنیت غذایی است.

یادآور می‌شود، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روز گذشته، 22 بهمن‌ماه با سفر به لرستان با حضور در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز و دورود از برخی طرح‌های حوزه وزارت کار بازدید کرد. همچنین جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شامگاه 22 بهمن با حضور وی در استانداری لرستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha