اسرائیل قدرت جنگ فرسایشی را ندارد
کد خبر: 4195317
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
مدیر مؤسسه جهاد تبیین لرستان:

اسرائیل قدرت جنگ فرسایشی را ندارد

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با بیان اینکه اسرائیل قدرت جنگ فرسایشی را ندارد، گفت: اسرائیل امروز در باتلاق غزه گرفتار شده است و جنگ دارد وارد ماه‌های طولانی‌تری می‌‎شود.

امیرعلی حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستانامیرعلی حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تحلیل دستور ویژه بایدن برای حمله سریع به ارتش یمن و اهداف پشت پرده آمریکا برای حمله به یمن، گفت: ارتش یمن که تحت حکمرانی انصارالله قرار دارد در یک ماه اخیر دست‌کم سه حمله موشکی و پهبادی را علیه کشتی‎‌های تجاری که مبدأ یا مقصد آن‌ها اسرائیل است، انجام داده است.

وی با بیان اینکه راهبرد مقامات آمریکایی به ویژه شخص بایدن این است که باید توان نظامی ارتش یمن کاهش پیدا کند تا کشتی‌هایی که در دریای سرخ و خلیج عدن تردد دارند با مزاحمت از سوی یمنی‌ها مواجه نشوند، افزود: انصارالله یمن اعلام کرده‌ ما فقط برای کشتی‎‌های اسرائیلی که مبدأ و مقصدشان بنادر اسرائیل است ایجاد مزاحمت می‎‌کنیم و با کشتی‎های سایر کشورها کاری نداریم لذا می‎‌طلبد کشورهای دیگر خودشان را قربانی آمریکا نکنند.

امیری با اشاره به اینکه ارتش آمریکا با هدف تسهیل در کشتی‎رانی و حمل و نقل آزاد در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب در این منطقه ورود پیدا کرده اما در پس پرده مباحث دیگری وجود دارد، اضافه کرد: طی ماه نوامبر نزدیک به 70 کشتی به سلامت از این منطقه عبور کرده‌اند و با حمله‌ای از سوی ارتش یمن مواجه نشده‌اند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا با تأکید بر اینکه اگر امروز انصارالله یمن برای کشتی‎های اسرائیلی ایجاد مزاحمت می‎کنند هدف آن‌ها پایان یافتن جنگ غزه است و در واقع این عملیات یک عملیات بازدارنده است و تهاجمی نیست، گفت: هدف آمریکا از حمله به یمن این است که به بهانه دفاع از کشتی‎رانی قدرت نظامی انصارالله را پایین بیاورد تا در آینده با مشکلی از سوی انصارالله یمن مواجه نباشد.

یمن هژمونی آمریکا را به چالش کشیده است

امیری با بیان اینکه انصارالله یمن در واقع یک تفکر است و از بین رفتنی نیست، اظهار کرد: نگرانی کاخ سفید و شخص بایدن نسبت به قضیه یمن در واقع نگرانی برای رژیم صهیونیستی و هژمونی درهم شکسته خودش است که امروز توسط یمن به چالش کشیده شده است.

این کارشناس سیاسی به اتفاق نظر حاکمیت آمریکا در خصوص حمله به یمن اشاره کرد و افزود: آمریکا می‎خواهد با حمله به یمن ارتش این کشور را زمین‌گیر و تجهیزات نظامی انصارالله و زیرساخت‌های آنها را از بین ببرد این در حالی است که کشور یمن با توجه به جنگی که سالها با کشور عربستان سعودی داشته، کارآزموده است و تدابیر لازم برای مواجهه با این حمله را خواهد اندیشید.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و ساد رسانه‌ای لرستان با بیان اینکه یمن امروز بین‌المللی شده و توانایی پیدا کرده آمریکا را به چالش بکشد، گفت: آمریکا می‎خواهد با حمله به یمن امنیت اسرائیل را تأمین و به اهداف خود دست یابد؛ این در حالی است که شروع جنگ می‎تواند با آمریکا باشد اما پایان جنگ با یمن خواهد بود.

اسرائیل قدرت جنگ فرسایشی را ندارد

وی در ادامه در تحلیل ترور نیروهای اطلاعات سپاه قدس در منطقه حفاظت‌شده المزه دمشق سوریه با اشاره به اینکه رژیم غاصب اسرائیل به ترورهای هدفمند محور مقاومت مخصوصاً جمهوری اسلامی ایران روی آورده است، افزود: عملیاتی که در منطقه حفاظت‌شده المزه شهر دمشق به وقوع پیوست، بسیار سنگین و غیرقابل باور بود و ما می‌بینیم اسرائیل دست به ترور فرماندهان بی‌نظیر جمهوری اسلامی می‎زند و کسانی که ترور می‎شوند، فرماندهانی هستند که مستقیماً در پرونده اخراج آمریکا از سوریه دخیل هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا اضافه کرد: رژیم صهیونیسیتی اسرائیل درصدد گسترش بازی جنگ و رسیدن به حذف گزینه‌های بزرگ‌تر محور مقاومت است و به دنبال این است که ایران را به جنگ بکشد.

امیری با یادآوری اینکه اسرائیل بدون وجود تنش شکست راهبردی که از آن می‎ترسد را خواهد خورد، لذا به دنبال ایجاد تنش و باز کردن پای جمهوری اسلامی ایران به جنگ است، اظهار کرد: برخی از تحلیلگران اسرائیلی معتقد هستند اسرائیل مجبور است شکست خود را در غزه و در مقابله با محور مقاومت اعلام کند این در حالی است که اولین بار است که اسرائیل غاصب طولانی‌ترین جنگ را در طول عمرش تجربه می‌کند.

وی با بیان اینکه طولانی‌ترین جنگ‌هایی که اسرائیل آغازگر آنها بوده کمتر از دو ماه جمع شده‌اند، اما حالا اسرائیل در مخمصه‌ای گرفتار شده و جنگ اسرائیل و غزه دارد وارد چهار ماهگی خود می‎شود و احتمال دارد به یک سالگی هم برسد، گفت: آنچه اهمیت دارد، این است که اسرائیل در همه جنگ‌هایی که داشته همیشه پیروز بوده حتی در جنگ‌های 22 روزه و 33 روزه که ما اسرائیل را شکست‌خورده می‎دانیم خودش معتقد است در این دو جنگ نیز پیروز میدان بوده است.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با بیان اینکه اسرائیل قدرت جنگ فرسایشی را ندارد، گفت: اسرائیل امروز در باتلاق غزه گرفتار شده است و جنگ دارد وارد ماه‌های طولانی‌تری می‎شود و اسرائیل علی‌رغم اینکه توانایی لازم را ندارد، اما مجبور است همزمان در چندین جبهه مختلف از جمله غزه، لبنان، سوریه، عراق، یمن بجنگد. لذا، بهترین راهکاری که برای خود متصور کرده و شخص نتانیاهو روی آن تمرکز دارد، کشاندن پای ایران به جنگ است که می‎طلبد جمهوری اسلامی ایران در این زمینه با هوشیاری کامل تصمیم بگیرد و با یک تصمیم عجولانه به جنگ با اسرائیل وارد نشود، چراکه اگر ایران به جنگ با اسرائیل وارد شود بدون شک پای آمریکا هم به این جنگ باز می‎شود و این خواسته و راهبرد اسرائیل غاصب است.

جمهوری اسلامی در قضیه پاکستان هوشمندانه عمل کرد

وی به موضوع پاکستان و تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف و دشمنی بین دو کشور مسلمان و برادر ایران و پاکستان اشاره کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در قضیه پاکستان هوشمندانه عمل کرد و با ظرافت خاصی از کنار این قضیه گذشت و توانست بدون اینکه رابطه خود با پاکستان را به هم بزند به اهدافش نیز برسد.

امیری با تأکید بر اینکه اسرائیل به دنبال تنش‌زایی است تا شکست خودش را جبران و پای ایران را به جنگ بکشاند، اضافه کرد: جمهوری اسلامی باید مراقب باشد مهره‌های کارآمد و مستشاران نظامی خودش را از دست ندهد، چراکه نیروهایی مثل سیدرضی و سایر مستشارانی که اخیراً ترور شدند، شخصیت‌هایی بسیار پیچیده، متبحر، مخلص و شجاع بودند و سال‌های سال طول می‌کشد دوباره چنین افرادی را بتوان تربیت کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه صهیونیست‌ها دقیقاً ردیابی می‌کنند و نیروها و مستشاران نظامی ما را رصد و آنها را ترور می‎کنند، گفت: برنامه پنهان اسرائیل غاصب حذف هدفمند نیروهای تأثیرگذار و شخصیت‌های مهم نظامی است و امروز ما با یک دوگانگی ترور و جنگ مستقیم با اسرائیل مواجه هستیم و باید با ظرافت عمل کنیم، ضمن اینکه نباید وارد جنگ مستقیم با اسرائیل شویم در مقابل نباید نسبت به جوخه‌های ترور دشمن نیز بی‌تفاوت باشیم.

امیری اضافه کرد: بین حذف فیزیکی شخصیت‌های مقاومت و جنگ مستقیم که اسرائیل می‎خواهد بر ما تحمیل کند، یک شکاف عمیق وجود دارد و باعث شده صهیونیست‌ها دست ما را خوانده و اقدام به ترور شخصیت‌های تأثیرگذار بزنند که ضرورت دارد مسئولان برای مهار جوخه‌های ترور اسرائیل تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

این مدرس دانشگاه در خاتمه گفت: ملت ایران این انتظار را دارند که جمهوری اسلامی یک بازدارندگی ایجاد کند تا اسرائیل غاصب جرأت نکند نیروهای تأثیرگذار ما را ترور کند.

انتهای پیام
captcha