پژوهش و فناوری راه پیشرفت هر ملت و دولتی است
کد خبر: 4188042
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

پژوهش و فناوری راه پیشرفت هر ملت و دولتی است

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی گفت: آموزش، پژوهش و فناوری راه پیشرفت هر ملت و دولتی است، مسئولانی که در این‌گونه مسئولیت‌ها هستند با برنامه‌ریزی و اقدامات لازم این ارتقای فرهنگی و پیشرفت را رقم بزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، ۲۴ آذرماه، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد که در مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: مقام حضرت فاطمه(س)، مقامی نیست که ما بتوانیم به حقیقت و واقعیتی که آن مقام دارد واصل شویم و درک کنیم که در این ایام هم سخنوران و هم عزیزان روحانی که برای تبلیغ در مناطق مختلف حضور دارند، به بیان فضایل اهل بیت(ع) بپردازند.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به ۲۵ آذر، روز تحقیق و پژوهش و سالروز شهادت آیت‌الله محمد مفتح گفت: آموزش، پژوهش و فناوری راه پیشرفت هر ملت و دولتی است، مسئولانی که در این‌گونه مسئولیت‌ها هستند با برنامه‌ریزی و اقدامات لازم این ارتقای فرهنگی و پیشرفت را رقم بزنند. آنچه ما به دنبال آن هستیم پیشرفت استان و ارتقای فرهنگی و دینی است.

وی افزود: روز شهادت شهید دکتر مفتح نیز به‌عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است، برای اینکه جامعه‌ای پیشرو، دارای علم، معنویت، اخلاق و… داشته باشیم، به وحدت، همدلی و اقدامات مشترک حوزه و دانشگاه نیاز داریم.

شاهرخی تأکید کرد: فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه باید در راستای خدمت به مردم باشد و حوزه‌های علمیه نیز باید فعالیت‌های فرهنگی، دینی، مذهبی و تبلیغ معارف اسلامی و آموزه‌های اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) را به‌طور مستمر انجام دهند و با کمیت و کیفیت بیشتری این برنامه‌ها و فعالیت‌ها را انجام دهند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به انتصاب فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: تکریم و معارفه در مسئولیت‌ها یک امر رایج است، سپاه استان محل عروج فرزندان رشید و دلاور این استان در دوران دفاع مقدس بوده که سرمایه‌های گران‌بهایی برای اسلام و مردم بودند. خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان ایثار و جهاد، جانبازان و آزادگان سپاه و عموم مردم این سپاه را محبوب خود می‌دانند و به آن دل‌بسته هستند، بخشی از پیشرفت و سازندگی و ارتقای فرهنگی به سپاه استان محول شده، لذا برای این استان مهم است که این مسئولیت خطیر را چه کسی بر عهده می‌گیرد.

وی ادامه داد: وقتی سردار نعمت‌الله باقری، فرماندهی سپاه را بر عهده می‌گیرد و از سوی فرمانده کل سپاه به‌عنوان فرمانده سپاه استان معرفی می‌شود به این معناست که این فرمانده متدین، متعهد، دارای دانش و تجربه نظامی و در انجام وظایف خود از سلامت کاری برخوردار بوده، در این راستا به ایشان تبریک می‌گویم.

شاهرخی تصریح کرد: فرمانده سابق سپاه استان نیز از یادگاران دفاع مقدس است، مسئولیت‌های مهمی را در فرماندهی سپاه استان‌های مختلف داشته، ۹ سال در فرماندهی سپاه لرستان و تمام سال‌های دفاع مقدس در کنار شهدا، جانبازان و آزادگان انجام‌وظیفه کرده، خدمات ایشان نمایان و ماندگار خواهد بود.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با بیان اینکه تمام افکار، اندیشه‌ها و اقدامات در داخل کشور باید متوجه پیشرفت کشور و استان در همه عرصه‌ها باشد، گفت: در استان باید همه مدیران، مسئولان، حاکمیت و مردم شبانه‌روز در تلاش برای پیشرفت استان باشند، توجه رئیس‌جمهور به استان‌های زاگرس‌نشین و جبران عقب‌ماندگی‌ها باید مورد توجه عموم مردم، دلسوزان و فرهیختگان باشد، اقدامات از روی کاغذ به میدان عمل و اقدام برسد، بداخلاقی‌ها، بدزبانی‌ها که به‌ دور از اخلاق اسلامی و شیوه امامین انقلاب اسلامی است، مسئولان و مردم را غافل نکند، این توصیه مقام معظم رهبری است، تسریع در زیرساخت‌های استان، ساخت راه‌آهن و سد «معشوره» بدون کاستن از ارتفاع و مخزن آن، تکمیل بیمارستان‌ها، راه‌اندازی صنایع تعطیل یا نیمه‌تعطیل، اقدام صنایع جدید، اقدامات فرهنگی و… نیاز استان است، افکار عمومی ما، فرهیختگان و صاحب‌نظران باید متوجه این موضوعات باشند، جایی هم لازم است تقدیر و جایی هم که لازم است نقد منصفانه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha