جنایات اسرائیل چهره واقعی حامیان دفاع از حقوق بشر را نمایان کرد
کد خبر: 4180599
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

جنایات اسرائیل چهره واقعی حامیان دفاع از حقوق بشر را نمایان کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی با بیان اینکه جنایات اسرائیل در غزه چهره واقعی حامیان دفاع از حقوق بشر را نمایان کرد، گفت: مدافعان دفاع از حقوق بشر به اسم دختر جوانی که به شکل طبیعی از دنیا رفت، می‌خواستند کشور ایران را تجزیه کنند، اما امروز از اینکه زنان و کودکان مظلوم در فلسطین به شهادت می‌رسند، به‌ راحتی حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، 16 آبان‌‌ماه در اولین آیین گرامیداشت شهدای محراب که با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان استانی در مجتمع ایثار خرم‎آباد برگزار شد با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا و خانواده‌های معظم شهدا هستیم، گفت: این فداکاری و جان‌نثاری شهدا تضمین‌کننده مسیر و راهی است که ما در آن مسیر قرار داریم و به ما کمک می‌کند که ما به آن هدف برسیم.

وی با بیان اینکه صبر و شکیبایی خانواده‌های شهدا در این مسیر حق، که با خودش سختی‌ها و دشواری‌ها را به همراه دارد، باعث شده که نظام و امت اسلامی پابرجا و مستحکم باقی بماند، افزود: ما منزلتی بالاتر از منزلت شهید و شهادت نداریم. کلمه «شهید» در خودش معانی ارزشی فراوانی دارد، در این کلمه پر رمز و راز ابعاد ارزشی، دینی، انسانی و ملی وجود دارد، چون شهید با خدا معامله می‌کند و در خود، جهاد فی سبیل‌الله و مجاهدت در راه خدا را دارد.

امام جمعه خرم‎آباد با بیان اینکه شهید ارزشمندترین سرمایه خود را، هستی خود را در این راه می‌دهد و این یک فداکاری بزرگ است و در راه وطن این کار بسیار ارزشمندی است، اضافه کرد: زمانی‌ که متجاوزان به یک کشور تعدی کنند، هر کسی از خود دفاع کند کار ارزشمندی است، ولی آن موقع این ارزشمندی افزون می‌شود که با خدا معامله شود و در این‌چنین حالتی بر ارزش آن افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: ما در تاریخ انقلاب اسلامی کسانی را داشتیم که با خدا و رسول و با نائب امام زمان(عج) پیمان بستند، مانند همه شهیدان والامقام و از جمله شهدای گرانقدر محراب، کسی مانند شهید اشرفی اصفهانی هم‌سن امام راحل(ره) بود، ولی ولایت‌پذیری و اطاعتش از امام به‌گونه‌ای بود که اوامر و نواهی امام را تبعیت می‌کردند و کارهایشان را براساس رضایت امام تنظیم می‌کردند.

شاهرخی اضافه کرد: این شهدای عزیز کسانی بودند که همراه با امام و در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی، قبل از انقلاب اسلامی، رنج تبعید و زندانی رفتن را متحمل شدند، مانند شهید آیت‌الله مدنی، از این شهر به آن شهر و از این دیار به آن دیار بردند و در آن ظلمت‌کده‌ای که نظام طاغوتی فراهم کرده بود، شخصیتی مانند شهید مدنی به این شکل عمل کردند و کار را پیش بردند.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان ادامه داد: این شهدای گرانقدر از طرفی دیگر، جزء چهره‌های خدمتگزار علمی و فرهنگی و دینی اجتماعی بودند، در حوزه محرومیت‌زدایی، رسیدگی به امور مردم، خدمات شایسته‌ای را انجام دادند، مظهر ایمان خالصانه و صادقانه بودند.

وی اضافه کرد: شهید در درون خود هم بُعد ارزشی دینی را دارد و هم بُعد ارزشی ملی را دارد، یعنی اینکه در درون واژه شهادت، هم افتخار ملی است و هم هویت ملی، که شهید آن را برجسته می‌کند، خانواده‌های شهیدان به خاطر عزت و کرامتی که شهید به آنان داده الگو و ممتاز و برجسته‌اند.

شهید سلیمانی نماد هویت ملی ایران و امت اسلام است

شاهرخی افزود: شخصیتی همچون شهید سلیمانی نماد هویت ملی ایران اسلامی و امت اسلام است، تشییع جنازه‌ باشکوه او در ایران و عراق، به‌گونه‌ای رقم زده شد، که امت اسلامی به شهید سلیمانی افتخار می‌کنند، او را برای امت اسلامی عزت‌آفرین می‌دانند، او را در مقابل استکبار جهانی و زورگویان عالم مقاوم می‌دانند.

شاهرخی با بیان اینکه شهدای ما جزء متواضع‌ترین افراد و عامل‌ترین اشخاص نسبت به احکام و اعتقادات و اخلاق اسلامی بودند، گفت: شهدای محراب نیز از این برجستگی برخوردار بودند و خداوند متعال آنها را طلبید، شهیدی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کشوری، امام جماعت مسجد حاج تقی حیدری، جزء آن دسته از روحانیونی بود که حقیقتاً مصداق بارز سجایای اخلاقی و دارای حُسن اخلاق و تواضع و دلسوزی بود و از امام راحل و رهبر معظم انقلاب فرمان‌پذیری داشت و این مجموعه از صفات و درجات و منزلت، شهادت را نصیب این روحانی عزیز کرد و در جوار رحمت الهی سکنی گرفت.

امام جمعه خرم‎آباد ادامه داد: امروز خط سرخ شهادت، به واسطه معارف اهل بیت عصمت و طهارت و ذریه و پیروان آن حضرات همچنان استمرار دارد و به برکت خون پاک شهید، چهره کریه و زشت کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند نمایان می‌شود، و این را ما امروز در فلسطین اشغالی و در غزه مظلوم، به‌واسطه ریختن خون مردم مظلوم و زنان و کودکان بی‌پناه، آشکارا ملاحظه می‌کنیم.

وی گفت: دروغگویان عالم به‌عنوان دفاع از حقوق بشر و به اسم دختر جوانی که به شکل طبیعی از دنیا رفت، می‌خواستند کشور را تجزیه کنند، اما امروز از اینکه زنان و کودکان مظلوم در فلسطین به شهادت می‌رسند، به‌راحتی حمایت می‌کنند، این چهره واقعی اینهاست که به‌واسطه خون پاک شهید برملا می‌شود.

در پایان این مراسم از مدیران برگزیده فعال در برگزاری کنگره ملی شهدای استان لرستان و جشنواره موسیقی ایثار «نوای مهر» تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha