ترویج نمادهای دینی در جامعه ضروری است
کد خبر: 4173378
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
امام جمعه خرم‌آباد:

ترویج نمادهای دینی در جامعه ضروری است

حجت‌الاسلام شاهرخی حجاب را از ضروریات دین برشمرد و گفت: وظیفه اصلی حاکمیت و مردم متدین در نظام اسلامی ترویج نمادها و نشان‌های مذهبی در جامعه از جمله حجاب است.

حجت‌الاسلام احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: امنیت بستر هر پیشرفتی است و نیروی با صلابت انتظامی نقشی ارزنده و ماندگار ی در این عرصه دارد و حضور گسترده در حفاظت و حراست از جاده‌ها، شهرها و مرزها و ده‌ها وظیفه دیگر این نهاد ستودنی و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به جانفشانی ۵۰۰ شهید لرستانی نیروی انتظامی برای سربلندی، آسایش و امنیت کشور، افزود: در طول چهار سال خدمت به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان تاکنون ۱۶۶ بار از نیروی انتظامی نام برده‌ام و ما همواره  قدردان تلاش، ایثار و خدمتگزاری  این نیروی خدوم و پرتلاش هستیم.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه نیروی انتظامی همواره نشان داده در مقابل قانون‌شکنان با صلابت عمل کرده و در برابر مردم، فروتن است، اضافه کرد: تشییع باشکوه شهدای انتظامی و همراهی مردم ولایی و انقلابی با سبزقامتان نیروی انتظامی نشان از پیوند و دلبستگی مردم با نیروی انتظامی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه حضور نیروی انتظامی در حراست از ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در گرما و سرما قابل‌تقدیر و تشکر است، به هفته وقف اشاره کرد و گفت: وقف چشمه جوشان، احسان ماندگار و میراثی پایدار است که انتظار داریم کسانی که توانایی لازم را دارند این میراث ماندگار را در کارنامه زندگی خود ثبت کنند.

وی با بیان اینکه در برخی موقوفات در اختیار افراد، حق واقعی مطلب ادا نمی‌شود و مغازه‌ها یا اراضی موقوفه اجاره آن پرداخت نمی‌شود و یا اندک است، افزود: هیچ کس نمی‌تواند در نیت واقف تغییر ایجاد کند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به توسعه نیافتگی استان در سالیان متمادی گذشته و کاستی‌هایی در زمینه جاده، آب‌رسانی، تورم بالا و بیکاری، افزود: از سران سه قوه و دولت تقاضا دارم نگاه ویژه‌ای به استان لرستان داشته تا با یک جهش و تحول شاهد رونق و کاهش تورم در لرستان باشیم.

شاهرخی همچنین حجاب را از ضروریات دین برشمرد و افزود: وظیفه اصلی حاکمیت و مردم متدین در نظام اسلامی ترویج نمادها و نشان‌های مذهبی در جامعه از جمله حجاب است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه جوامعی که به سمت بی‌حجابی و معاشرت با حرام رفته‌اند در نهایت گرفتار امراض روحی و جسمی مانند ایدز شدند، طلاق گسترش پیدا کرد، اضطراب و افسردگی افزایش پیدا کرد، افت تحصیلی ایجاد شد، گفت: الان جوامع غربی با این مشکلات روبرو هستند.

حجت‌الاسلام شاهرخی تأکید کرد: حجاب از ضروریات دین است و امروز هزاران دختر عفیف، نجیب، باحجاب، به عالی‌ترین درجات علمی رسیده‌اند و حجاب عامل رشد و پیشرفت آنها بوده است.

وی تأکید کرد: هر کسی در محیط خانه آزاد است به هر شکلی باشد، محیط خانه، محیط خصوصی است، اما خیابان و محیط آموزشی و اداری، عرصه عمومی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد: وظیفه حاکمیت و مردم متدین در نظام اسلامی ترویج نمادها و نشانه‌های مذهبی در جامعه از جمله حجاب است، باید با کار رسانه‌های جذاب و قوی، تسهیل و دسترسی به پوشاک اسلامی با قیمت مناسب، مقابله با تولید و توزیع پوشاکی که مروج بدحجابی و برهنگی است، نظارت بر محتوای فضای مجازی و فیلم‌های خانگی، تذکر لسانی، معرفت افزایی، مقابله با گروه‌هایی که هدف‌مند طراحی و برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند تا بی‌حجابی را گسترش دهند، باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: یقیناً آنهایی که پشت‌صحنه این ماجرا هستند، بدانند که با وجود حوزه‌های علمیه، مبلغان دینی، مساجد، نمازهای جماعت، جمعه، خانواده‌های متدین و انقلابی و دین‌دار امکان ندارد که دشمن بتواند بی‌حجابی را بر این کشور مسلط کند.

در نماز جمعه این هفته خرم‌آباد از خانواده‌های معظم شهیدان حجت‌الله بازگیر، علی نجفی‌مفرد و سید شهاب‌الدین شاهرخی تجلیل  و قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha