راهپیمایی اربعین ملت‌ها را تبدیل به امت می‎‌کند
کد خبر: 4167276
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
مدیر مؤسسه جهاد تبیین لرستان:

راهپیمایی اربعین ملت‌ها را تبدیل به امت می‎‌کند

امیرعلی‌حیدر امیری اربعین را رسانه‌ای قوی برای عاشورا، جمهوری اسلامی و جهان اسلام دانست و اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یک پیونددهنده قوی است و ملت‌ها را به هم پیوند و آنها را تبدیل به امت می‌کند.

امیرعلی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، امیرعلی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای استان لرستان عصر سه‌شنبه، 14 شهریورماه در نشست تخصصی با موضوع «تحلیل سیاسی و اجتماعی اربعین» که ویژه فعالان سواد رسانه‌ای و طلاب لرستان در مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای استان لرستان برگزار شد، با تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: اربعین رسانه قوی عاشورا است و اگر حرکت زینب‌کبری(س) در رساندن پیام قیام عاشورا نبود، عاشورا در کربلا می‎ماند و از یادها می‎رفت.
 
وی با بیان اینکه رسیدن کاروان اسیران قیام عاشورا به کربلا در روز اربعین تکمیل‌کننده رسالت رسانه‌ای حضرت زینب(س) بود، افزود: در سال‌های اخیر تلاش بر این بوده است که یک راهپیمایی و گردهمایی میلیونی از مسلمانان و شیعیان در ایام اربعین از نجف به سمت کربلا داشته باشیم که این راهپیمایی دشمنان اسلام را به هراس انداخته است.
 
امیری اضافه کرد: دشمنان به خاطر ترسی که از اتحاد مسلمانان دارند این راهپیمایی عظیم میلیونی را پوشش رسانه‌ای نمی‌دهند این در حالی است که اگر در یک کشور غربی یک اتفاق کوچک رخ دهد شبکه‌های رسانه‌ای در سراسر جهان روی آن مانور می‎دهند.

راهپیمایی اربعین به مسلمانان خودباوری می‎دهد

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به پاره‌ای از فضیلت‌های زیارت قبر امام حسین(ع) و سایر ائمه، در بیان ظرفیت‌های راهپیمایی اربعین، اضافه کرد: این راهپیمایی عظیم میلیونی حرکتی برای تشکیل امت اسلامی از هر ملیت، مذهب و قومیتی است با این راهپیمایی ملت‌ها تبدیل به امت می‌شوند.
 
امیری با بیان اینکه اربعین تسهیل‌کننده و روان‌کننده ایجاد گروه‌های اسلامی مقاومت است کمااینکه شاکله و هسته تشکیل گروه مقاومت در کشورهای آفریقایی از راهپیمایی اربعین حسینی زده شد، اظهار کرد: راهپیمایی و گردهمایی اربعین موجب باورمندتر کردن مسلمانان برای ایستادگی در مقابل جبهه استکبار است راهپیمایی اربعین به مسلمانان اعتماد به نفس و روحیه خودباوری به اینکه «ما می‌‎توانیم مقابل دشمن بایستیم» می‌دهد.
 
مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با بیان اینکه وقتی اتحاد بین مسلمانان ضعیف باشد دشمن از آن برای ایجاد تفرقه استفاده می‌کند، افزود: وقتی مسلمانان با هم متحد باشند هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد.
 
وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک محل دیدار و ملاقات بین مسلمین است و قلوب آنها را به هم نزدیک می‌کند، اظهار کرد: در راهپیمایی اربعین مسلمانان همدیگر را ملاقات می‌‎کند و همدیگر را تقویت می‌کند این در حالی است که در حج سه میلیون مسلمان گرد هم جمع می‌شوند اما در اربعین گردهمایی 20 میلیون مسلمانان را داریم.
 
امیری با بیان اینکه راهپیمایی اربعین مکانی برای اعلام قدرت مسلمانان و نشان دادن قدرت مسلمانان است، گفت: راهپیمایی اربعین یک پیونددهنده قوی است و ملت‌ها را به هم پیوند می‌دهد به این خاطر غرب و رژیم صهیونیستی به شدت از آن هراس دارند چون می‌دانند هر زمانی مسلمانان با هم متحد شده‌اند به یک قدرت رسیده‌اند که هیچ قدرتی نتوانسته مقابل آنها بایستد.

اربعین قاعده بازی را به نفع محور مقاومت تغییر داد

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام اربعین حسینی را رسانه‌ای نمی‌کنند و این بیان‌گر اهمیت اربعین است، افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم انقلاب» بر ایجاد تمدن نوین اسلامی تأکید دارند که راهیپمایی اربعین یکی از زمینه‌های ایجاد تمدن نوین اسلامی است.
 
وی راهپیمایی اربعین را زمینه‌سازی و مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان(ع) دانست و اظهار کرد: تاکنون می‌گفتند یک هلال شیعی در حال شکل‌گیری است اما اکنون مشاهده می‌کنیم یک دایره شیعی در جهان در حال شکل‌گیری است.
 
امیری با اشاره به اینکه راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین قاعده بازی را به نفع محور مقاومت، شیعیان و مسلمانان تغییر داده است، ادامه داد: راهپیمایی اربعین یک ابتکار و ابداع غافلگیرانه و تغییردهنده معادلات سیاسی در جهان است کمااینکه این راهپیمایی دل مسلمانان را شاد و دل کفار را غمگین کرده است و می‌توان گفت اربعین از صد بمب اتم برای صهیونیست‌ها خطرناک‌تر است.
 
مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان در خاتمه با تقدیر از مردم عراق که در پذیرایی از زائران اربعین حسینی همت خود را به کار گرفته‌اند، گفت: اربعین رسانه قوی عاشورا، رسانه‌ای قوی برای جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام است و اینکه ملت‌ها حول محور امام حسین(ع) گرد هم جمع می‌شوند یک حرکت عظیم است.
انتهای پیام
captcha