افتتاح ۱۱۷ طرح جهاد کشاورزی طی دهه فجر در لرستان
کد خبر: 4117762
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

افتتاح ۱۱۷ طرح جهاد کشاورزی طی دهه فجر در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از افتتاح و بهره‌برداری ۱۱۷ طرح در زیر مجموعه‌های مختلف این نهاد همزمان با دهه مبارک فجر در استان خبر داد.

سید عماد شاهرخی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، سید عماد شاهرخی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان امروز، ۸ بهمن‌ماه در یک گفت‌وگوی خبری، گفت: در دهه فجر ۱۱۷ طرح شامل ۶۳ طرح آب و خاک، ۲۰ طرح باغبانی، ۱۲ طرح دام و طیور و در بخش‌های صنایع کشاورزی، منابع طبیعی و امور عشایری نیز به ترتیب ۶، ۹ و چهار طرح در لرستان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۴۷ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه و با تکمیل آنها شرایط اشتغال ۴۹۸ نفر فراهم شده است، اضافه کرد: یکهزار و ۱۰۷ خانوار جامعه روستایی و عشایری از این طرح‌ها بهره‌مند شده‌اند که حوزه آب و خاک و امور عشایری به ترتیب با ۴۷۷ و ۴۷۰ خانوار، بیشترین خانوار بهره‌مند را داشته‌اند.

شاهرخی با بیان اینکه هم‌اکنون فضای کار در بخش کشاورزی لرستان فراهم است، تصریح کرد: نگاه به بخش کشاورزی استان تغییر و با دستور استاندار و هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اعتبارات تملک دارایی امسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ارزش افزوده کشاورزی استان قبل از انقلاب ۹ درصد بود و اکنون در این استان و کشور به ترتیب ۲۴ و ۱۸ درصد است همچنین اشتغال بخش کشاورزی کشور ۱۹ و در لرستان ۲۹ درصد اعلام شده است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی لرستان مصمم به خدمت و توسعه است و در یک سال گذشته اقدامات جهادی و انقلابی را در دستور کار داشته است به‌عنوان مثال مشکلات منطقه سیل‌زده پرسک طی دو هفته بدون اخذ اعتبار انجام و یک ایستگاه پمپاژ تخریب شده نیز با هزینه ۲.۵ میلیارد تومان آماده بهره برداری شد و ۴۰۰ هکتار باغ استراتژیک انجیر از خشکسالی نجات   یافت.

انتهای پیام
captcha